۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85255659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صهیونیست‌ها با مظلوم‌نمایی دنبال پیدا کردن پشتوانه هستند

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: صهیونیست‌ها می‌خواهند با مظلوم‌نمایی پشتیبانی برای خود بدست بیاورند تا در دنیا با یک پشتوانه سیاسی و گرفتن قطعنامه از شورای امنیت، بتوانند برخورد سنگینی با غزه داشته باشند.

"هادی بیگی‌نژاد" روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: غزه‌ و کرانه باختری باید با هم همراهی کنند، ‌البته پشتیبانی سیاسی هم لازم است، چراکه صهیونیست‌ها به دنبال یک پشتوانه سیاسی در دنیا هستند و در این زمینه خیلی فعالند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نیز فعال است و رایزنی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در این راستا است که از لحاظ سیاسی مردم غزه تنها نمانند.

عضو هیات رئیسه انرژی مجلس افزود: ما نباید اجازه دهیم از لحاظ سیاسی قطعنامه‌ای از شورای امنیت علیه غزه و حماس صادر شود و در این راستا باید لحاظ دیپلماتیک باید حتما تلاش صورت گیرد.

بیگی‌نژاد با اشاره به نحوه تشکیل منطقه‌ای به نام غزه طی سال‌های گذشته به عرض ۹ کیلومتر عرض و ۴۰ کیلومتر طول (۳۶۰ کیلومتر مربع)، ادامه داد: این محدوده جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر دارد که از همه اطراف محاصره است و از یک طرف به دریا، از یک طرف به اسرائیل و از طرف دیگر به مصر متصل است.

وی با تاکید به اینکه غزه از همه طرف به طور کامل محاصره است، تصریح کرد: حماس یک شاخه سیاسی و یک شاخه نظامی با عنوان "گردان‌های عزالدین قسام" است که طی سال‌های گذشته قدرت موشک‌سازی و پهپادی با یک مدل ابتدایی‌تر را ساختند.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی اسرائیلی‌ها غافلگیر شدند، تصریح کرد: نکته مهم این عملیات این است که عملیات در یک شرایط تحریمی و محاصره‌ای اتفاق افتاد، آن هم در زمانی که رژیم صهیونیستی این همه نفوذی دارند.

به گفته وی؛ این امر نشان می‌دهد صهیونیست‌ها با وجود این همه ادعای نفوذی، قوی نبودند و محاصره‌ای که تمام تلاش‌شان را کردند، موثر نبود و نتیجه‌ آن عملیات طوفانی غزه و چند صد نفر اسیر بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: نکته مهم دیگر این عملیات فلسطینی‌ها، ضعیف بودن سیستم دفاعی صهیونیست‌ها را نمایان کرد و نشان داد آنان از نظر ساختاری ضعیف هستند و سامانه پدافندی و سیستم مقابله آنها خوب عمل نکرد.

به گفته بیگی‌نژاد؛ بار دیگر این اتفاقات نشان داد که مجموعه جبهه مقاومت و گفتمان مقاومت قوی است و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی آن قدرتی که فکر می‌کردند، نیست.

وی گفت: بازتاب این ۲ عامل مهم در اذهان عمومی بسیار موثر است و کشورهایی که دنبال ایجاد رابطه با صهیونیست‌ها بودند، تردید برای آنها به وجود آمد که آیا روابط خود را ادامه دهند یا نه؟

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر اینکه رژیم صهیونیستی از این به بعد یک رفتار وحشیانه خواهند داشت و دنبال قتل‌عام وحشیانه مردم غزه هستند و به گفته نتانیاهو، مثلا می‌خواهند به مردم غزه درس عبرت دهند.

بیگی‌نژاد گفت: از این پس رفتار تعیین‌کننده، رفتار مقاومت است و اینکه غزه و کرانه باختری و حزب‌الله، جبهه مقاومت در سوریه، یمنی‌ها و ایران چه رفتاری نشان می‌دهند و رایزنی‌هایی چه اثرگذاری خواهد داشت.

به گفته او؛ مدتی زمان می‌برد تا ببینیم اسرائیلی‌ها و غربی‌ها چه تصمیمی خواهند گرفت و چیزی که مشخص است، این است که اگر غزه‌ایها و کرانه باختری کوتاه بیایند، در مقابل صهیونیست‌ها حتما همه را قتل‌عام خواهند کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: باید برخورد پیشگیرانه‌ای صورت گیرد و در مقابل حمله‌ها و اقدامات صهیونیست‌ها باید اقدام متقابل انجام دهند، در غیراینصورت حتما رژیم صهیونیستی یک قتل‌عام گسترده راه خواهند انداخت.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند، افزود: ارزیابی آینده جهان اسلام مقداری زود است و ۲ هفته‌ای باید صبر کنیم تا از لحاظ سیاسی مشاهده کنیم دو گروه که بینشان کشمش است، چه آینده ای دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha