۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85255807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرمدال‌آورترین ورزشکار گیلانی در بازی‌های آسیایی به المپیک می‌اندیشد

رشت - ایرنا - پر مدال‌آورترین ورزشکار گیلانی در بازی‌های آسیایی گفت: هدفم کسب مدال در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ فرانسه در رشته شمشیربازی است.

محمد رهبری متولد ۱۳۷۰ اهل شهرستان رشت روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از اینکه توانستم در بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته "شمشیربازی اسلحه سابر" مدال کسب کنم بسیار خوشحالم؛ اما تمام توان خود را به کار خواهم گرفت تا با کسب سهمیه المپیک، بتوانم مدال این رقابت‌ها را نیز تصاحب کنم.

وی که تاکنون مقام‌های زیادی را به همراه تیم ملی شمشیربازی کسب کرده است، ادامه داد: بسیاری از کشورهای آسیایی به همراه دیگر کشورها پیشرفت زیادی در رشته شمشیربازی دارند و ما نیز باید با فراهم آوردن امکانات مناسب، از این قافله عقب نمانیم.

رهبری،که چهار مدال بازی‌های آسیایی را تاکنون کسب کرده به مسابقات هانگژو اشاره و بیان کرد: سطح کیفی بازی‌های آسیایی به دلیل حضور قدرت‌های برتر جهان در رشته شمشیربازی بسیار بالا است و خوشحالم که موفق شدم در این دوره نیز مدال کسب کنم.

وی اضافه کرد: در ۲ دوره قبلی بازی‌های آسیایی موفق به کسب ۲ مدال نقره شده بودم و در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز ۲ مدال برنز انفرادی و تیمی را کسب کردم تا مجموع مدال‌های بازی‌های آسیایی خود را به چهار مدال افزایش دهم.

رهبری که مقام ششم جهان به همراه تیم ملی، مدال‌های طلای جام جهانی ۲۰۱۶ سنگال، ۲۰۱۷ گرجستان و مدال نقره جام جهانی ۲۰۱۸ لهستان را کسب کرده، خاطرنشان کرد: تیم‌های کره جنوبی و چین قدرت‌های برتر جهان در رشته شمشیربازی هستند و از سوی دیگر کشورهایی همچون هنگ کنگ نیز پیشرفت بسیار بالایی دارند و کسب مدال در بازی‌های آسیایی بسیار سخت و دشوار شده است.

پر مدال‌آورترین ورزشکار گیلانی در بازی‌های آسیایی گفت: با وجود اینکه بازی‌های آسیایی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، همه ورزشکاران در رشته‌های مختلف با تمام توان و قدرت خود حضور می‌یابند که این امر رقابت و کسب مدال را سخت می‌کند؛ اما بسیار خوشحالم که در این دوره مدال‌آوری خود را تکرار کردم و موفق به کسب ۲ مدال برنز شدم.

دارنده دهها مدال طلا، نقره و برنز مسابقات مختلف قهرمانی آسیا افزود: پس از اتمام بازی‌های آسیایی هانگژو چین باید خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک که در الجزایر برگزار می‌شود آماده کنم و امیدوارم که با موفقیت این رقابت‌ها را به اتمام رسانده و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را کسب کنم.

رهبری در خاتمه بیان کرد: امیدوارم که مسئولان هرچه زودتر به وعده‌های خود برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی عمل کنند تا ما بتوانیم با روحیه مناسب در سایر مسابقات حضور یابیم و مقام‌های بهتری را کسب کنیم.

از گیلان ۱۵ ورزشکار در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور یافتند که در نهایت این ورزشکاران موفق به کسب یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و پنج مدال برنز شدند که محمد رهبری توانست ۲ مدال برنز در رشته شمشیربازی در بخش انفرادی و تیمی را کسب کند.

پیمان قویدل و سپهر ساعتچی ۲ ملی پوش رشته قایقرانی استان گیلان در بازی های آسیایی هانگژو چین موفق به کسب مدال برنز کایاک ۲ نفره شدند، ضمن اینکه مهدی جلوه از گیلان به همراه تیم ملی والیبال مدال طلا و معین شفقی به همراه تیم ملی کبدی مدال نقره کسب کردند، همچنین نازنین ملایی در قایقرانی چهارنفره بانوان مدال نقره و سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی مدال برنز بازی‌های آسیایی را تصاحب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha