۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85230214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزش گیلان چشم انتظار کسب مدال‌های رنگارنگ از هانگژو

رشت - ایرنا - با توجه به حضور ۲۶ ورزشکار گیلانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین و کسب چندین مدال تاکنون، علاقمندان ورزش گیلان چشم انتظار کسب مدال‌های رنگارنگ ورزشکاران سرزمینشان هستند.

به گزارش ایرنا، در بازی‌های آسیایی دوره گذشته که در جاکارتای اندونزی برگزار شد، ورزشکاران گیلانی یک مدال نقره انفرادی، یک مدال نقره تیمی و ۲ مدال برنز تیمی را کسب کردند که فقط نازنین ملایی قایقران شایسته گیلانی موفق به کسب مدال نقره انفرادی شده بود؛

همچنین در بازی‌های پاراآسیایی دوره گذشته نیز ورزشکاران گیلانی یک مدال طلای تیمی، یک مدال نقره تیمی و یک مدال برنز انفرادی را تصاحب کردند که سامان رضی در رشته وزنه برداری قدرتی موفق به کسب مدال برنز شده بود.

میثم علیپور ورزشکار گیلانی به همراه تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران موفق به کسب مقام قهرمانی بازیهای پاراآسیایی شدند تا تنها مدال طلای کاروان ورزشی گیلان را این ورزشکار کسب کند ضمن ابنکه مهری فلاحی نیز با همراه تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران مدال نقره را برای ورزش گیلان به ارمغان آورد.

افزایش سطح انتظار از ورزشکاران گیلانی

اما شرایط امسال متفاوت است و با توجه به اینکه حدود ۲۵ درصد بر تعداد ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی این دوره نسبت به دوره گذشته افزوده شده است و جامعه ورزش گیلان انتظار دارد تا این ورزشکاران مدال‌های بیشتری را نسبت به دوره گذشته کسب کنند.

هم اینک علی آقامیرزایی، سپهر ساعتچی، امیرحسین محمدپور، پیمان قویدل، نازنین ملایی، الناز شفیعیان و نرجس کارگرپور در رشته قایقرانی، محمد جلوه، محمد فلاح و آرمان رمضانی در رشته والیبال، سینا شوکتی در رشته والیبال ساحلی، محمدرضا بردبار در رشته فوتبال و حسین قبله‌نما در رشته ووشو از استان گیلان در بازی های آسیایی هانگژو چین حضور می‌یابند.

همچنین محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر، سجاد پورحسینی و زینب طوماری در رشته تیراندازی، معین شفقی در رشته کبدی و سارا بهمنیار در رشته کاراته دیگر ورزشکاران گیلانی هستند که در بازی های آسیایی چین حضور خواهند یافت.

سامان رضی در رشته وزنه برداری قدرتی، مهدی پوررهنما، مریم عبدالله پور و مهدیه حسینی در رشته پاراتکواندو، میثم علیپور و مهری فلاحی در رشته والیبال نشسته، زهرا غلامزاده در رشته تیراندازی و مرتضی رمضانی در رشته فوتبال هفت نفره از گیلان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین حضور می یابند.

حضور ورزشکاران گیلانی در هانگژو تا کنون موفق است

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در خصوص حضور و فعالیت ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین اشاره و بیان کرد: ورزشکاران ما تمام تلاش خود را خواهند کرد تا مرغوب‌ترین مدال‌ها را کسب کنند؛تاکنون نیز ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی موفق ظاهر شده و در تیم ملی والیبال مدال طلا و عنوان قهرمانی را کسب کردند، ضمن اینکه نازنین ملایی در رشته قایقرانی و به همراه تیم چهارنفره مدال نقره و محمد رهبری مدال برنز انفرادی شمشیربازی اسلحه سابر را کسب کرده اند.

ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی موفق ظاهر شده و در تیم ملی والیبال مدال طلا و عنوان قهرمانی را کسب کردند، ضمن اینکه نازنین ملایی در رشته قایقرانی و به همراه تیم چهارنفره مدال نقره و محمد رهبری مدال برنز انفرادی شمشیربازی اسلحه سابر را کسب کرده اند.

جهانبخش آرمان افزود: به هرحال کسب مدال در مسابقات مهمی همچون بازی‌های آسیایی بسیار ارزشمند است اما کسب مدال طلا، ارزش دیگری دارد و مردم بیش از پیش با کسب مدال طلا خوشحال می شوند.

ورزش گیلان چشم انتظار کسب مدال‌های رنگارنگ از هانگژو

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: انتظار داریم که در رقابت‌های باقی‌مانده به خصوص در رشته های انفرادی، ورزشکاران گیلانی تمام تلاش خود را انجام دهند تا با کسب مدال طلا، قلب مردم این استان را شاد کنند.

آرمان خاطرنشان کرد: موفقیت و کسب عنوان قهرمانی توسط ورزشکاران، در جامعه شور و نشاط ایجاد می‌کند و به همین دلیل ورزشکاران گیلانی و همچنین سایر وزرشکاران تمام تلاش خود را انجام دهند تا بتوانند خوشرنگ‌ترین مدال را از بازی‌های آسیایی هانگژو کسب کنند تا شور و نشاط بیشتری در جامعه ایجاد شود.

انتظار کسب مدال توسط همه بانوان ورزشکار

همچنین معاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان گیلان که به عنوان مربی کاراته به این مسابقات اعزام می شود، اظهار کرد: انتظار داریم که علاوه بر کسب مجدد مدال توسط نازنین ملایی در رشته قایقرانی، الناز شفیعیان و نرجس کارگرپور در همین رشته ، سارا بهمنیار در رشته کاراته و زینب طوماری در رشته تیراندازی مدال کسب کنند.

فاطمه قاسمی اضافه کرد: همچنین مریم عبدالله پور و مهدیه حسینی در رشته پاراتکواندو، مهری فلاحی در رشته والیبال نشسته و زهرا غلامزاده در رشته تیراندازی از گیلان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین حضور خواهند یافت.

وی بیان کرد: مهری فلاحی سابقه کسب مدال نقره به همراه تیم ملی والیبال نشسته را در دوره گذشته بازی‌های پاراآسیایی دارد و امیدواریم که در این دوره نیز مهری فلاحی به همراه تیم ملی والیبال نشسته بتواند مدال خوشرنگی را کسب کند.

معاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین مریم عبدالله پور و مهدیه حسینی در رشته پاراتکواندو شانس کسب مدال را دارند و امیدواریم که این ورزشکاران نیز بتوانند با کسب مدال به کشور بازگردند.

تلاش ورزشکاران گیلانی برای به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس ایران

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در جریان بدرقه تیم گیلان به بازی های آسیایی هانگژو چین اظهار کرد: ورزشکارانی که در این رقابت ها حضور می‌یابند باید با همه توان بالا بردن نام ایران اسلامی تلاش کرده و شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حضور ۲۶ ورزشکار گیلانی در این دوره از بازی‌های آسیایی بیان کرد: ورزشکاران استان شایستگی آن را داشتند که برای حضور در رشته‌های مختلف برگزیده شوند و اینک باید حضور پرقدرتی داشته باشند.

عباسی افزود: اکثر ورزشکاران ما مدال آور بوده اند و امیدواریم که در این دوره از رقابت‌ها نیز بتوانند با تلاش و کوشش خود، مقام‌های شایسته‌ای کسب کنند و افتخار ایران و ایرانی شوند.

استاندار گیلان در خاتمه خاطرنشان کرد: ورزشکاران باید تلاش کنند تا با کسب مقام و مدال در این بازی‌ها علاوه بر اینکه افتخاری برای خود کسب می کنند پرچم مقدس و پرافتخار ایران را به اهتزاز در بیاورند.

به هرحال باید تا پایان بازی های آسیایی منتظر ماند و مشاهده کرد که ورزشکاران گیلانی حاضر در این رقابت ها چه عناوین و مدال‌هایی را کسب می کنند و این ورزشکاران می‌توانند مدال طلای انفرادی را تصاحب کنند و یا فقط در رشته های تیمی همانند والیبال موفق به کسب خوشرنگ ترین مدال خواهند شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو چین که از روز نخست مهر ماه آغاز شده تا روز ۱۶ مهر ادامه خواهد یافت و پس از اتمام این مسابقات، بازی های پاراآسیایی با حضور ورزشکاران جانباز و معلول قاره کهن در هانگژو آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha