تمام کلاس‌های درس استان کرمانشاه معلم دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان‌های برتر و پیشرو کشور در ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ است، گفت: با توجه به راهکارهای که از ابتدای تابستان برای ساماندهی نیروی انسانی و شیوه جذب معلم به کار برده‌ایم اکنون هیچ کلاس درسی در مدارس استان کرمانشاه بدون معلم نیست.

به گزارش ایرنا؛ « سلمان محمدی» روز شنبه در بازدید از دبیرستان دخترانه چهار کلاسه امام جواد (ع) استان کرمانشاه افزود: از همان روز اول بازگشایی مدارس همه معلمان با ابلاغ که سوی آموزش و پرورش داشته اند سر کلاس های درس خود حاضر شدند و هیچ کلاسی درسی بدون معلم نبود.

وی در ادامه توضیح داد؛ از ابتدای تابستان سالجاری ساماندهی نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ با هدف اینکه هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و خوشبختانه با راهکارهایی که برای جبران کمبود نیروی انسانی بکار بستیم اکنون حتی کلاس های عشایری و روستایی ما بدون معلم نیست.

محمدی از جمله این راهکارها را جذب ۸۴۰ معلم برای مقطع ابتدایی و مدارس استثنایی استان، استخدام ۶۳۰ معلم برای مقطع متوسطه اول و دوم، مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش اعلام کرد و گفت: تعدادی دیگر نیز با دعوت بکار معلمان بازنشسته تامین کرده ایم.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت ها برای حضور معلمان در سر کلاس درس استفاده شده، از برگزاری آزمون برای جذب معلمان پرورشی در آینده نزدیک خبر داد.

تمام کلاس‌های درس استان کرمانشاه معلم دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در حال حاضر ۳۷۰ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه در حال تحصیل‌ و ۲۶ هزار معلم در حدود چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه با تقریبا ۱۶ هزار کلاس درس در حال تدرس هستند.

محمدی بیان کرد: از تعداد ۱۶ هزار کلاس درس استان؛ ۱۴ هزار آن در مدارس دولتی؛ هفت هزار و ۷۵۵ مقطع ابتدایی، سه هزار ۱۲۵ متوسطه اول، هزار و ۹۱۲ متوسطه دوم، ۵۵۱ فنی و حرفه ای و ۶۳۰ در کاردانش قرار دارند و بیش از ۲ هزار کلاس درس در مدارس غیر دولتی و کودکستان ها است.

وی همچنین گفت: ۳۰/۱۴ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه در مدارس روستایی و عشایری و ۶۹/۸۶ درصد در مدارس شهری تحصیل می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به تدریس ۲۶ هزار معلم در مدارس استان کرمانشاه اظهار کرد؛ ۶۳ درصد آنها دارای مدرک تحصیلات فوق دیپلم و کارشناسی، ۳۵ درصد کارشناسی ارشد و ۲ درصد دکترا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha