۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85256741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ قطعه کبک وحشی در کردستان رها سازی شد

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85256741
۱۴ قطعه کبک وحشی در کردستان رها سازی شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۱۴ قطعه کبک وحشی در منزل شکارچی متخلف کشف و در دامان طبیعت‌ و زیستگاه‌های استان رهاسازی شد.

اقبال حمیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نهمین مرحله رهاسازی کبک به زیستگاه‌های استان خبر داد و اظهار کرد: با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا و همچنین دوستداران محیط زیست این روند ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج در شناسایی و رصد انجام شده با حکم قضایی از تفتیش منزل یک شکارچی متخلف موفق به کشف و ضبط ۱۴ قطعه کبک‌وحشی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: پس از بررسی های پزشکی و اطمینان از سلامت کامل کبک ها در زیستگاه های امن استان رها سازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

حمیدی اضافه کرد: از این متخلف ۱۷ قفس چوبی و سه قفس فلزی کشف و ضبط و مراتب توسط واحد حقوقی صورتجلسه و متخلف برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: از مردم طبیعت دوست استان درخواست داریم نسبت به حفظ محیط زیست خود کوشا باشند و هرگونه شکار، نگهداری و فروش حیوانات و یا شکار را به اداره حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

همچنین استان دارای پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha