۱۲ تعاونی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه "روستا آباد" شرکت کردند

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ شرکت تعاونی از این استان در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با نام « روستا آباد » حضور پیدا کردند.

خلیل احمد سلامی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه روستا آباد با هدف معرفی و عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی روستاییان از نقاط مختلف کشور در روزهای ۱۲ تا ۱۸ مهرماه در مصلای تهران برپا شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۲ شرکت تعاونی از سیستان و بلوچستان حضور داشتند، افزود: رسته فعالیت این تعاونی ها عمدتاً در حوزه صنایع دستی، فرش و مواد غذایی سنتی بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان پیگیری ایجاد اشتغال در روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: ظرفیت فعالیت‌های شغلی همچون دامداری، کشاورزی و باغبانی در روستاها وجود دارد و برای استفاده موثر از این ظرفیت‌ها، ورود جدی مردم در قالب تشکیل تعاونی‌های روستایی می‌تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توجه به روستا و روستانشین‌ها، طرح توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را به منظور افزایش ضریب پوشش بیمه روستائیان و عشایر دنبال می‌کند که مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری این صندوق یا دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها از جزییات این طرح با خبر شوند.

سلامی اظهار کرد: طرح تشکیل «روستا تعاون» با همکاری بنیاد علوی و برکت و سازمان‌های مردم نهاد نظیر هاسب و گروه‌های جهادی از دیگر برنامه های توسعه‌ای بخش تعاون در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha