بازبینی آثار دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی در البرز آغاز شد

کرج – ایرنا – معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی توسط داوران از صبح امروز آغاز شد.

«محمد سرباز» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فراخوان دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی از اول مرداد ماه سال جاری آغاز شد و گروه های نمایشی علاقمند به شرکت در این جشنواره تا ۲۰ شهریور ماه فرصت داشتند خلاصه ای متن نمایش خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی اظهار کرد: در راستای سیاستهای راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین به منظور ساماندهی بیشتر فعالیتهای مختلف تئاتر و تولیدات و اجراهای عمومی گروههای نمایشی و ارتقاء و اعتلای سطح کیفی هنر ارزشمند تئاتر این جشنواره فراخوان شد.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با توجه به شاخص های ملی، قومی ، منطقه ای و جغرافیایی این جشنواره را برگزار کرده، گفت: این جشنواره در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار شده که از جمله موضوعات بخش اصلی امید اجتماعی، ارتقاء نهاد خانواده، همگرایی ملی، ارزش های انسانی اسلامی، آرمان های انقلاب اسلامی، توجه به شعار سال، موضوعات دینی، مذهبی، نماز، دفاع مقدس (ترویج فرهنگ ایثارو شهادت) و پرداختن به آیین ها و سنت های بومی است.

سرباز افزود: موضوعات بخش ویژه این جشنواره نیز ارتقای سبک زندگی ایرانی- اسلامی به ویژه در بین جوانان، تقویت بنیان خانواده و کاهش نرخ طلاق، کاهش حاشیه نشینی و تقویت کانون های هویتی، کارآمدی مدیریتی در جلب اعتماد مردم و فرصت های فرهنگی و گردشگری استان است.

وی تصریح کرد: برای بخش خیابانی این جشنواره ۱۵ اثر و برای بخش صحنه ای ۴۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که بازبینی آثار صحنه ای از امروز جمعه به مدت چهار روز در دو سالن سیروس صابر اداره کل و تئاتر شهر کرج انجام می شود و بازبینی آثار خیابانی نیز روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شهرستان نظرآباد انجام می شود.

معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: پس از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره که در هر بخش توسط سه داور استانی انجام می شود و انتخاب نمایش های برتر، بخش اصلی جشنواره در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha