۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85256978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه ملایر در تکاپو برای ساخت فیلم سینمایی شهید احدی

همدان- ایرنا- شهید "احمدرضا احدی" شهید نخبه پزشکی یکی از افتخارات ایران و شهرستان ملایر است که دانشگاه ملی ملایر در راستای برگزاری نخستین همایش ملی نکوداشت این شهید والامقام، در تلاش برای ساخت فیلم سینمایی شهید احدی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس دانشگاه ملی ملایر روز جمعه در نشست هماهنگی برگزاری همایش نکوداشت شهید احدی با حضور مادر بزرگوار این شهید سرافراز، گفت: نخستین همایش ملی نکوداشت شهید احدی ۳۰ مهرماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

"ابراهیم محمدی‌منش" افزود: "مسعود جعفری‌جوزانی" یکی از کارگردانان به‌نام کشور نیز یکی از مهمانان این همایش است که در تلاش هستیم ساخت فیلم سینمایی شهید احدی نیز کلید بخورد.

وی ساخت فیلم سینمایی شهید احدی را یک کار فاخر و ارزنده در راستای معرفی هر جه بهتر شهید نخبه پزشکی دانست و اظهار داشت: همایش ملی نکوداشت شهید احدی بهترین فرصت برای نهایی کردن ساخت این فیلم سینمایی است.

رئیس دانشگاه ملایر با بیان اینکه "مسعود جعفری‌جوزانی" نیز برای ساخت این فیلم بلند سینمایی ابراز تمایل کرده، یادآوردشد: عمده‌ترین مشکل ما تهیه کنندگی و تامین اعتبار فیلم است که پیگیر آن هستیم.

محمدی‌منش ادامه داد: معاون وزیر علوم و وزارت بهداشت و درمان به عنوان سخنرانان در این همایش حضور دارند و از راویان ملی که از شهید احدی شناخت دارند، نیز برای روایتگری دعوت کرده‌ایم.

وی اجرای سرود، نمایش تئاتر، توزیع ویژه‌نامه شهید و برگزاری مسابقه ورزشی در سطح این شهرستان توسط بسبج دانشجویی دانشگاه را از دیگر برنامه‌های همایش برشمرد و افزود: از بنیاد نخبگان نیز برای حضور در همایش دعوت به عمل آمده است.

پخش مستند شهید احدی از رسانه ملی

رئیس دانشگاه ملی ملایر بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای برگزاری همایش، تهیه مستند تلویزیونی از زندگی‌نامه شهید احدی است که از شبکه ملی پخش خواهد شد.

محمدی‌منش با بیان اینکه تا اویل هفته آینده و تا قبل از برگزاری همایش، این مستند قابلیت پخش از رسانه ملی را دارد، گفت: این مستند ۴۷ دقیقه‌ای در روز همایش رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: مستند شهید احدی بازیگر و سناریو دارد و بازسازی محیط در آن انجام شده و یک کار فاخر و ماندگار برای معرفی هر چه بیشتر شهید نخبه پزشکی ملایر است.

رئیس دانشگاه ملایر خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که روز برگزاری همایش نکوداشت شهید احدی، یک همایش علمی در خصوص شهدای دانشجو و جبهه مقاومت با تاکید بر جنبه‌های علمی استارت بخورد و سال آینده به صورت کمیته ملی و همایش بین‌المللی برگزار کنیم.

محمدی‌منش با تاکید بر اینکه تلاش ما استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های ملایر برای معرفی شهید به عنوان محور این همایش است، افزود: "علیرضا کمری" نویسنده کتاب "حرمان هور" و "مریم نظرپور" نویسنده کتاب "بگو ببارد باران" در رابطه با زندگینامه شهید احدی نیز در این همایش حضور دارند.

وی یادآور شد: با اداره کل پست استان همدان نیز هماهنگی شده که روز برگزاری همایش از تمبر یادبود ویژه "شهید احدی" و "شهید ساکی" که ارتباط عمیقی بین این دو شهید رشته پزشکی هست، رونمایی شود.

رئیس دانشگاه ملی ملایر تاکید کرد: پیرو رایزنی‌های انجام شده با شهرداری ملایر، مقرر شد برای معرفی جایگاه هر چه بیشتر شهید نخبه پزشکی، سردیس شهید احدی در نقاط مختلف شهر نصب شود

محمدی‌منش ساماندهی گلزار شهدای عاشورا به برکت وجود شهید احدی را از دیگر درخواست‌ها مطرح کرد و گفت: تمامی مراکز علمی و آموزشی و دانشگاهی این شهرستان مخاطبان ما در همایش ملی نکوداشت شهید احدی هستتد.

وی بیان کرد: علاوه بر مجموعه کادر بهداشت و درمان، دانشجویان مراکز آموزش عالی شهرستان در رشته‌های مختلف نیز در این همایش حضور دارند و تلاش کردیم مخاطبان بیشتری را درگیر کنیم.

رئیس دانشگاه ملایر افزود: در همین رابطه مسابقه کتابخوانی با موضوع زندگینامه شهید احدی را به عنوان یکی از برنامه‌های همایش در نظر گرفتیم که جمعیت بیشتری از جامعه دانشجویی را درگیر می‌کند.

به گزارش ایرنا؛ شهید "احمدرضا احدی" در بیست و پنجم آبانماه سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، سال ۱۳۶۴ موفق به کسب رتبه نخست کنکور در رشته پزشکی شد.

شهید احدی با حضور در جبهه‌های جنگ، در عملیات کربلای ۵ در اسفندماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای عاشورا به خاک سپرده شد، وصیت‌نامه وی شامل جمله است: "فقط نگذارید حرف امام(ره) به زمین بماند".

دانشگاه ملی ملایر در چهار کیلومتری محور اراک واقع شده و بیش از ۶ هزار دانشجو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha