رزمنده پیشکسوت عکس معروف در چهارمحال و بختیاری به یاران شهیدش پیوست

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: "علیقلی علی‌بیگی" رزمنده پیشکسوت و جانباز ۱۰۱ ساله شهرستان بن روز جمعه بر اثر عوارض ناشی از حملات شیمیایی دوران دفاع مقدس و کهولت سن درگذشت.

اسماعیل عسگری جمعه شب در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم علیقلی علی‌بیگی جانباز ۲۵ درصد بود که طی سه دوره سال ۱۳۶۰ در عملیات فتح‌المبین، سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر و سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در دفاع مقدس حضور داشت.

زنده یاد علیقلی علی‌بیگی سال ۶۲ در عملیات خیبر با محاسن سفیدش سوژه عکاسان شد و عکس معروف او توسط عکاس جنگ "سعید صادقی" در اروندرود به ثبت رسید.

مردم چهارمحال و بختیاری در هشت سال مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن را تقدیم نظام اسلامی کردند که به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، "ظفر خالدی" کم‌سن‌ترین شهید کشور در دوران دفاع مقدس با ۱۱ سال و هفت ماه از این استان است.

در دوران دفاع مقدس حدود ۴۰ هزار رزمنده از این استان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۶ رزمنده شهید، هفت هزار و ۵۰۰ نفر جانباز و نزدیک به ۵۰۰ نفر آزاده شدند.

این استان ۱۵ شهید زن نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha