دشمن به دنبال تقابل مردم ایران و مهاجران خارجی است

قم- ایرنا- معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت ایران گفت: دشمن به برنامه‌های مختلف در پی ایجاد تقابل بین مردم ایران و مهاجران خارجی است و سعی دارد باعث درگیری، نزاع و خونریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود معصومی روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) این استان اظهار داشت: دشمن در اغتشاشات سال گذشته به دنبال تجزیه نظام و ایجاد چالش بودند اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری انقلاب و سکان‌داری ایشان ، دشمنان ‌ما هر روز ذلیل و خوارتر می‌شوند.

وی بیان‌کرد: امروز نیز رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی که جزو ارتش‌های برتر بود توسط هسته‌های مقاومت فلج شده‌است و از این رو دشمنان انقلاب اسلامی قطعا به دنبال ایجاد فتنه و آشوب در کشور هستند و یکی از اقدامات آنها تقابل بین مردم ایران و مهاجران است.

معصومی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص اتباع افغانستانی تاکید دارند که قضیه ما و اتباع افغان قضیه هم خانگی است و به کسانی در کشور خود بهره می‌دهیم که غریبه نیستند.

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت ایران ابراز داشت: از سال ۵۸ که مهاجرت به ایران بویژه از افغانستان رخ داد طبیعتا اتفاق‌های متعددی رخ افتاد و در ۴۰ سال گذشته با این دیدی که اکنون از مهاجران به عنوان فرصت دیده شده شاهد نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: مهاجران حلقه مفقوده‌ای بودند که کسی از آن استفاده نکرد و اکنون در جامعه پزشکی ،فرهنگی، نخبگانی، اقتصادی و علمی از اتباع خارجی در کشور داریم اینها همه فرصت‌هایی است که وجود داشته و اکنون به جای فرصت سوزی باید فرصت سازی کنیم ‌و این بهره‌برداری، طرفینی است.

وی افزود: اکنون هیئات مذهبی، شرکت‌ها و ‌کارگاه‌های اقتصادی و پزشکان خارجی را در ایران داریم و ظرفیت‌های زیادی از سوی اتباع در کشور ایران وجود دارد.

معصومی تاکید کرد: اتفاق خوبی که در حوزه مهاجرت در دولت انقلابی افتاد تشکیل سازمان ملی مهاجرت بود و دیدگاه دولت نسبت به اتباع خارجی تعییر رویه از تهدیدمحور به فرصت محور بودن است و با تشکیل این سازمان ، ساماندهی و حکمرانی نوین نسبت به اتباع خارجی در ایران صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در این میان مهاجران باید کمک کار دولت ایران باشند.

معصومی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های مهاجران خارجی استان قم گفت: این ‌نمایشگاه گام بسیار مهمی به لحاظ روانی و خدمت رسانی از سوی اتباع است و مردم‌ ما باید بدانند چه خدمت های متقابلی بین ‌جمهوری اسلامی ‌و اتباع وجود دارد.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران بعد از سال‌ها اولین برنامه در حوزه فرصت سازی مهاجران و اتباع به شکل نمایشگاهی درقم شکل گرفت.

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی استان قم به عنوان اولین نمایشگاه در کشور از این نوع تا ۲۵ مهرماه به کار خود ادامه می‌دهد.

این نمایشگاه در ۷۰ غرفه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم دایر است و دستاوردهای مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی و رسانه ای اتباع خارجی در آن به نمایش در آمده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha