۲۱۵ هزار دانش‌آموز در ۱۴ ناحیه آموزشی زنجان ساماندهی شدند

زنجان - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال ۲۱۵ هزار دانش‌آموز در ۱۴ ناحیه آموزشی استان ساماندهی شدند، گفت: قطعا مشارکت اولیا در ارائه خدمات بهتر به دانش آموزان موثر خواهد بود.

علی اسماعیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه به عنوان هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده البته کل سال تحصیلی فرصتی برای تقویت ارتباط بین اولیا و مربیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تربیت یک فرآیند است که یک معلم به تنهایی قادر به اجرای آن نیست بلکه با همکاری اولیا محقق خواهد شد، افزود: ذره‌ای کوتاهی در این حوزه موجب خلل در روند تعلیم و تربیت خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به گسترش مشارکت اولیا در امور مدارس و استفاده از پتانسیل خانواده‌ها، افزود: مشارکت داوطلبانه اولیا در امور تربیتی، تحصیلی و تمامی برنامه‌ها و رویدادهای مدارس، یکی از موضوعات مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت در کشور است.

اسماعیلی افزود: اولیای دانش آموزان، این حق را دارند که در مباحث تربیتی، آموزشی و اجرایی بر عملکرد کادر مدرسه ناظر باشند و مدیران مدارس نیز می توانند در صورتی که اولیا تخصص یا مهارت ویژه‌ای دارند از تخصص آنان در مدیریت هرچه بهتر امور مدرسه استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهمیت شناسایی توانمندی‌های اولیا در جهت کمک به مدرسه، گفت: به همین علت هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس، مدیران موظف بودند فرمی را که به منظور شناسایی مهارت‌های اولیا تهیه شده است در اختیار آنان قرار دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه در هفته اول مدارس با چالش‌هایی مواجه بودیم که خوشبختانه در هفته‌های بعدی برطرف شد، اضافه کرد: کمبود نیرو یکی از این چالش هاست، هرچند دانشگاه فرهنگیان راهکاری برای ورود نیروها به آموزش و پرورش است، اما در سال های گذشته فقط پنج هزار نفر در این دانشگاه پذیرفته شدند که پاسخگوی نیازها نیست چون ما ۶۰ هزار نیرو در این حوزه نیاز داشتیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha