۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85091513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری داوطلبانه اولیای دانش آموزان با مدارس زنجان سابقه طولانی دارد

زنجان - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همکاری داوطلبانه اولیای دانش آموزان با مدارس زنجان سابقه طولانی دارد و ما از این مشارکت استقبال می‌کنیم.

علی اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به گسترش مشارکت اولیا در امور مدارس و استفاده از پتانسیل خانواده ها، افزود: مشارکت داوطلبانه اولیا در امور تربیتی، تحصیلی و تمامی برنامه ها و رویدادهای مدارس، یکی از موضوعات مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت در کشور است.

اسماعیلی افزود: اولیای دانش آموزان، این حق را دارند که در مباحث تربیتی، آموزشی و اجرایی، ناظر بر عملکرد کادر مدرسه باشند و مدیران مدارس نیز می توانند در صورتی که اولیا تخصص یا مهارت ویژه ای دارند از تخصص آنان در مدیریت هرچه بهتر امور مدرسه استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت شناسایی توانمندیهای اولیا در جهت کمک به مدرسه، گفت: به همین علت هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس، مدیر موظف است فرمی را که به منظور شناسایی مهارت های اولیا تهیه شده است در اختیار آنان قرار دهد.

وی گفت: با این فرم زمینه های مهارتی و ظرفیتی اولیا شناسایی می شود و اولیا، علاقه‌مندی خودشان را نسبت به کمک داوطلبانه به روند جاری تعلیم و تربیت در مدارس اعلام می کنند.

اسماعیلی در ادامه با تاکید بر فلسفه تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس، افزود: فلسفه تشکیل انجمن اولیا و مربیان مدارس همین است که بتوانیم از همان ابتدا شناختی کامل از توان و ظرفیت اولیا داشته باشیم تا در مواقع ضرور با استفاده از این پتانسیل مطلوبترین شرایط را برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به قدمت طولانی استفاده از ظرفیت اولیا در مدارس، گفت: استفاده از ظرفیت اولیا در مدارس برای دیروز و امروز نیست و قدمت طولانی در دستگاه تعلیم و تربیت دارد و امیدواریم کمک اولیا به مدارس چشمگیرتر از گذشته ادامه داشته باشد.

اسماعیلی با اشاره به مطالبی که اخیرا در فضای مجازی پیرامون حضور اولیا در مدارس مطرح شده است، گفت: حضور اولیا در مدارس امر جدیدی نیست و اولیا همیشه در فراهم کردن زمینه‌های آموزش و پرورش و مسائل ورزشی و مهارتی برای دانش آموزان، یاری رسان کادر اجرای مدرسه بوده اند و امیدواریم همکاری خود را از این پس نیز از ما دریغ نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha