افزون بر ۲ هزار واقعه وفات در خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با بیان اینکه نیمه نخست امسال بیش از ۲ هزار ۳۹۴ واقعه وفات در استان ثبت شده است گفت: بیشترین فوتی ها مربوط به گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال بوده است. 

علی زاهدی نیا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۳۹۴ واقعه فوت در استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال هشت دهم درصد کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت فوت یکهزار و ۳۲۲ مرد و یکهزار و ۷۲ زن در استان ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت؛ به ازای هر هزار نفر جمعیت استان، پنج واقعه فوت در استان ثبت شده است که این رقم در میانگین کشوری همین میزان است.

بیماری های قلبی صدرنشین فوتی ها

وی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی صدرنشین علت مرگ و میر در این استان است افزود: ابتلا به سرطان و تومورها، بیماری های دستگاه تنفسی، حوادث غیرطبیعی و بیماری های عفونی و انگلی در رده دیگر علت های فوت در این استان گزارش شده است.

براساس این گزارش، پزشکان هشوار داده اند که کم تحرک بودن، عادات غذایی چرب، مصرف دخانیات و استرس از عوامل زمینه ساز ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

براین اساس اقدامات ساده همچون داشتن رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی مناسب می تواند سلامت قلب را به ارمغان بیاورد.

استان خراسان شمالی به لحاظ شیوع بیماری فشار خون در رتبه سوم استان های کشور قرار دارد، این بیماری سبب شده تا سکته های قلبی در این استان چشمگیر باشد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha