۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85156199
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نرخ ولادت در خراسان شمالی ۳.۳ درصد افزایش یافت

۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85156199
نرخ ولادت در خراسان شمالی ۳.۳ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: بهار امسال سه هزار و ۳۲۹ واقعه ولادت در استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۳ درصد افزایش یافت.

علی زاهدی نیا روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهار امسال ولادت یکهزار و ۷۶۳ پسر و یکهزار و ۵۶۶ دختر در استان ثبت شد و بر این اساس به ازای ولادت هر ۱۰۰ دختر ولادت ۱۱۳ پسر به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: بهار پارسال سه هزار و ۲۲۲ واقعه ولادت در استان ثبت شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل حدود ۹.۷ درصد کاهش یافت.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در سال های اخیر میزان ولادت ها در استان کاهشی بود اما شمار این واقعه در بهار امسال پس از چند سال، افزایش یافت.

وی با اشار به اینکه در بهار امسال ۲ هزار و ۱۹۰ واقعه ولادت شهری و یکهزار و ۱۳۹ واقعه ولادت روستایی در استان گزارش شده است گفت: بیشترین ولادت ها در شهرستان بجنورد با ثبت یکهزار و ۹۹۵ واقعه ولادت ثبت شد و کمترین ولادت ها مربوط به شهرستان فاروج با ثبت ۶۶ واقعه است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرخ خام ولادت در استان ۱۴.۴ در هزار است که این رقم از متوسط کشوری بالاتر است.

وی افزود: در این مدت بیشترین ولادت ها در استان مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله با ۸۳۲ واقعه ولادت است.

ثبت سه هزار و ۳۲۹ دوقلوزایی

وی درباره چندقلوزایی در استان گفت: در سه ماهه امسال از سه هزار و ۳۲۹ ولادت به ثبت رسیده، سه هزار و ۲۳۷ واقعه ولادت تک زایی و ۹۲ واقعه ولادت چند قلوزایی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تصریح کرد: بیشترین تعداد چند قلوزایی مربوط به شهرستان بجنورد با ۵۴ واقعه ولادت حاصل از دوقلوزایی است.

زاهدی نیا گفت: جمعیت استان در پایان خردادماه امسال یک میلیون و چهار هزار و ۹۸۸ نفر است که شامل ۵۰۶ هزار و ۵۰۵ نفر مرد و ۴۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر زن است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: ۶۰۵ هزار و ۵۶ نفر از جمعیت استان ساکن مناطق شهری و ۳۹۹ هزار و ۹۳۲ نفر ساکنان مناطق روستایی هستند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha