پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- کارشناس مسئول اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: مددجویان بهزیستی این استان در سه ماهه نخست امسال، ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالزایی و مشاغل خانگی دریافت کردند.

ملیحه حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تسهیلات پرداخت شده برای ۱۱۰ نفر از مددجویان بوده که زمینه اشتغال ۳۵۰ مددجوی زیرپوشش استان خراسان شمالی را فراهم کرد.

وی افزود: تسهیلات مزبور با کارمزد چهاردرصد و بازپرداخت هفت ساله به هر نفر از یک میلیارد تا ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در زمینه های کشاورزی، خدماتی، صنعتی، کارگاهی، گلخانه، آرایشگاه زنانه و غیره پرداخت شده است.

کارشناس مسئول اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه تسهیلات خیاطی و دامداری در ۲ سال گذشته به حداقل رسیده است اضافه کرد: بیشترین متقاضیان جهت دریافت تسهیلات آقا و بیشترین وام اشتغالزایی پرداخت شده در زمینه کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: رویکرد و اولویت این اداره کل برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار است اما متاسفانه متقاضیان زنان برای دریافت وام در این استان کم است که عدم ضامن یکی از دلایل اصلی است.

حسن زاده تاکید کرد: تسهیلات اشتغالزایی جهت توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی می باشد که متقاضیان به بانک های عامل معرفی و پس از گذراندن مراحل اداری وام برای آنان پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد به دولت اجازه می دهد تا ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

به گزارش ایرنا، ۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات اداره کل بهزیستی استان قرار دارند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha