آغاز کشت چغندرقند پاییزه در مزارع کازرون/ پیش بینی توسعه  ۸۰۰هکتار

شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی کازرون به کشت چغندر قند پاییزه اختصاص ‌یابد. ‏

حمید رشیدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کشت چغندرقند پاییزه به صورت قراردادی و تضمینی است و بهترین تاریخ کاشت از نیمه مهرماه تا اواسط آبان‌ماه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون ادامه داد: میزان قرارداد کشت این محصول نسبت به سال گذشته ۶۰درصد افزایش داشته و نسبت به سال قبل ۳۰۰ هکتار به سطح اضافه شده؛ این در حالیست که عمده کشت در بخش مرکزی و فامور و کشت چغندرقند پاییزه کاملا مکانیزه است.

رشیدی به بیان دلایل افزایش سطح زیر کشت پرداخت و گفت: افزایش قیمت خرید، تشکیل جلسات و کلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی از سوی کارخانجات طرف قرارداد، استفاده از آبیاری تحت‌فشار و تعهد کارخانه‌های قند در پرداخت به موقع مطالبات از دلایلی است که موجبات افزایش سطح زیرکشت را فراهم کرده است.

آغاز کشت چغندرقند پاییزه در مزارع کازرون/ پیش بینی توسعه  ۸۰۰هکتار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه ارقام استفاده شده در سال زراعی جاری آنتک ،اکازیا و روسالیتا هستند، گفت: مصرف آب کمتر در مزارع، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک به صورت تناوب با سایر محصولات از مزایای کشت پاییزه چغندر قند در مناطق جنوبی است که موجب درآمدزایی و اشتغالزایی کشاورزان در شهرستان شده است.

کازرون در فاصله ۱۴۳کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha