فیلم| آغاز کشت چغندرقند پاییزه در یک هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی کازرون

شیراز - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون با بیان اینکه کشت چغندر قند پاییزه در اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میانگین تولید این محصول در هر هکتار۸۰ تن باشد و کشت این محصول با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته به یک هزارو ۳۰۰ هکتار برسد.

فرهمند آقایی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چغندرقند پاییزه به صورت قراردادی کشت می‌شود و خرید آن تضمینی است و پیش‌بینی می‌شود سطح آن نسبت به سال گذشته حدود ۴۰۰ هکتار افزایش یابد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون ادامه داد: کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون در بخش مرکزی، بالاده، فامور و شاپور است و به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون دلایل افزایش سطح زیر کشت چغندرقند در سال جاری را افزایش قیمت خرید محصول تولیدشده دانست و گفت: تشکیل جلسات توجیهی و کلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی از سوی کارخانه‌های طرف قرارداد، استفاده از آبیاری تحت‌فشار و تعهد کارخانه‌های قند در پرداخت به‌موقع مطالبات کشاورزان از دیگر دلایل افزایش قیمت‌ این محصول به شمار می‌رود.

کازرون در ۱۴۳ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha