بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه خواستار دریافت حق منطقه جنگی شدند
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه که شمار آنها به حدود ۱۰۰ نفر می‌رسید امروز یکشنبه مقابل اداره کل تامین اجتماعی در بلوار شهید بهشتی در تجمعی اعتراضی خواستار اعمال حق مناطق جنگی در فیش حقوقی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این افراد با اعلام اینکه اغلب بازنشستگان استان کرمانشاه در زمان جنگ تحمیلی یا حضور مستقیم در جبهه داشته‌ و یا اینکه کار خود را در شرایط جنگ (بمباران های رژیم بعث عراق) انجام داده اند، درخواست دارند که حق مناطق جنگی در حقوق پرداختی به آنها نیز اعمال شود.

این گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه، از مدیران دولتی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خواست کردند که موضوع ترمیم حقوق آنان(با اعمال حق منطق جنگی) را پیگیری کنند.

بازنشستگان حاضر پس از بیان مطالبات خود، محل را ترک کردند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز روز یکشنبه در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی در ۲ سال اخیر هر هفته یکشنبه ها در ارتباط با موضوع حقوق و دستمزد خود مقابل این اداره کل تجمع می‌کنند که هر هفته نیز مطالبات و خواسته های آنان به سازمان تامین اجتماعی مرکز ارجاع داده می شود.

«اسکندر کاکایی» با بیان اینکه با جدیت پیگیر مطالبات، خواسته ها و مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی استان هستیم، افزود: سازمان تامین اجتماعی ۲ بار متناسب سازی حقوق انجام داده لذا آنچه که دولت مصوب کرده سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است.

وی همچنین درخواست بازنشستگان را پایین بودن حقوق دانست و گفت: موضوع مناطق جنگی، متناسب سازی جدید، درمان و بیمه تکمیلی و کانون های بازنشستگی از جمله دیگر مطالبات و خواسته های بازنشستگان تامین اجتماعی است و ما در اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز همه آنچه وفق قانون به ما ابلاغ شده را اجرایی کرده ایم و تمام مطالبات و خواسته های آنان را نیز به سازمان مرکزی ارجاع داده ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد برای اجرای موضوع همسان سازی باید شرایط آن از جمله موافقت دولت و تامین بار مالی آن فراهم شود و افزود: تا زمانی که بار مالی این موضوع تامین نشود سازمان تامین اجتماعی امکان اجرای آن را ندارد.

کاکایی ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد رفع مشکلات بازنشستگان باشیم به نحوی که دخل و خرج آنها با هم همخوانی داشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش در مورد آمار بازنشستگان استان نیز گفت: تا پایان مرداد ماه امسال در مجموع ۸۴ هزار و ۳۵۶ پرونده مستمری بگیر اصلی داریم که از این تعداد ۴۶ هزار و ۹۰۳ نفر بازنشسته هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha