همسان‌سازی حقوق مهمترین مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی است

کرمانشاه- ایرنا- روسای کانون صندوق‌های بازنشستگی استان کرمانشاه با اشاره به تبعیض فراوان حقوق بین بازنشستگان و حتی بین شاغلان و بازنشستگان؛ مهمترین مطالبه خود را همسان‌سازی و همترازی حقوق و دستمزد خود عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه دارای بیش از ۴۱ هزار بازنشسته و ۲۶ هزار شاغل کسور پرداز به صندوق بازنشستگی کشوری است.

کاظم نجفی نیا افزود: این استان دارای ۲۳ کانون بازنشستگی کشوری فعال که ۱۲ کانون در شهرستان کرمانشاه و ۱۱ کانون در سایر شهرستانهای استان می باشد.

وی اظهار کرد: این کانونها پل ارتباطی بین بازنشستگان و صندوق بازنشستگی و دستگاههای اجرایی هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه از نمایندگان استان خواستار پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت حق مناطق جنگی ، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز تحویل زمین مناسب به صندوق بازنشستگی جهت ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی در استان شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه تر مسابقات پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری و مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان (۲۵ ذی‌الحجه) اظهار امیدواری کرد مسئولان دستگاههای اجرایی نیز در روز ۲۵ ذی الحجه مراسمی در خور شأن بازنشستگان خود برگزار نمایند و از این عزیزان موی سپید جامعه تجلیل به عمل آورند.

نجفی نیا گفت: در تیرماه سال‌جاری مسابقات رالی خانوادگی بازنشستگان در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد که امیدواریم با استقبال گسترده بازنشستگان روبرو خواهیم شد.

رییس کانون بازنشستگی مخابرات استان کرمانشاه در دیدار «محمد رشیدی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی؛ با اشاره به خدمات ارزنده ای که بازنشستگان در طول انقلاب اسلامی بویژه در هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات محتمل شدند و زیرساخت های توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کردند؛ خواستار توجه ویژه مجلس به این قشر ضعیف جامعه در برنامه هفتم توسعه شد.

«عبدالرضا ریاحی» گفت: برنامه هفتم توسعه به عنوان یک سند بالا دستی که برنامه های اساسی کشور در قالب آن گنجانده می شود، بسیار مهم است؛ لذا باید در آن؛ رسیدگی به وضعیت بد حال حاضر بازنشستگان پر رنگ تر دیده شود.

وی با اشاره به حقوق هفت میلیون تومانی بازنشستگان در مقابل مخارج زندگی سرسام آور زندگی و تورم افسار گریخته کشور؛ گفت: تا دیروز تجمع می کردیم و شعار ما این بود که سفره ما خالی است اما امروزه برای ما سفره ای باقی نمانده که بگوییم سفره ما خالی است بنابراین باید در این برنامه به حل مشکلات بازنشستگان توجه ویژه تری شود.

ریاحی همچنین با اشاره به بیکاری جوانان ناشی از عدم سرمایه گذاری در استان کرمانشاه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در اجرای قوانین و مصوبات به ویژه مربوط به بازنشستگان توجه ویژه داشته باشند.

همسان‌سازی حقوق مهمترین مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی است

بازنشستگان برای اجرای قانون تجمع می‌کنند

رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: ما قانون همترازی پرداخت حقوق بین شاغلان و بازنشستگان را داریم که اجازه می دهد تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان به بازنشستگان نیز پرداخت شود در حالی این قانون اصلا حتی تا ۵۰ درصد هم اجرایی نمی شود.

بهروز شیخ‌حسنی در ادامه خواستار اجرای قانون همسان سازی حقوق بین بازشستگان شد و گفت: جامعه ای ارزشمند، پیروز و بادوام و موفق است که به بزرگان خود احترام بگذارد زیرا آینده خود را باید در این قشر ببینند؛ که چگونه با آنها رفتار خواهد شد و به چه چیزی باید اعتماد کنند.

وی اعتراضات بازنشستگان در طول سالیان اخیر را در راستای اجرای قانون اعلام کرد و بیان داشت: همه جا اعتراض و تجمع برای خواسته های فرا قانونی است اما ما اینجا برعکس برای اجرای قانون باید تجمع کنیم.

شیخ‌حسنی همچنین با اشاره به تورم کمرشکن و گرانی های بیش از اندازه در کشور گفت: این وضعیت باعث شده عده ای ( بازنشستگان) برای تهیه مخارج اولیه زندگی به گدایی رو بیاورند.

وی همچنین گفت: وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان به یک معضل بویژه در استان کرمانشاه تبدیل شده و مطب های پزشکی به آنها خدمات درمانی ارایه نمی دهند و خواستار رسیدگی و پیگیر نماینده مردم شهر کرمانشاه در این خصوص شد.

شیخ‌حسنی در پایان از نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری اجرای حق مناطق جنگی برای بازرشستگان شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی حرف بازنشستگان را بشنوند

یکی دیگر از روسای کانون بازنشستگان استان کرمانشاه با اشاره به بی توجهی دولت نسبت به وضعیت بازنشستگان باوجود وجود مصوبات و قانون؛ از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست حرف آنها را بشنوند و بر اجرای قوانین نظارت بیشتری به خرج دهند.

« ناصر اکبری» با اشاره به اجاره بهاء هنگفت مسکن در سال جاری به فرصت طلبی صاحبان خانه و کاسبکاری بازرایان اشاره کرد و گفت: در این وضعیت نمایندگان مجلس باید به درد و داد اقشار ضعیف جامعه با نظارت دقیق‌تر بر قوانین برسند.

وی همچنین بر اجرای قانون حق مناطق جنگی برای بازنشستگان تاکید کرد.

همسان‌سازی حقوق مهمترین مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی است

افزایش حقوق ها اصلا با تورم سال همخوانی ندارد

فریدون منصوری رییس کانون بازنشستگان کشوری استان کرمانشاه نیز در این دیدار؛ افزایش ۲۰ درصدی حقوق امسال اکثر بازنشستگان را معادل یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دانست و گفت: این ۲۰ درصد افزایش حقوق با تورم بیش از ۵۰ درصد کشور اصلا عادلانه نیست و همخوانی ندارد.

وی همچنین خواستار عدالت در اجرای پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان شد و گفت: بازنشسته ای با ۳۰ سال کار که پارسال هفت میلیون حقوق گرفته امسال یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده و بازنشسته ای دیگر در همان سازمان و اداره با هم میزان کار که پارسال ۲۰ میلیون تومان حقوق گرفته امسال چهار، پنج میلیون تومان حقوق اش افزایش یافته و این اصلا عادلانه نیست.

منصوری در ادامه خواستار افزایش سهمیه استان در پرداخت وام ازدواج مضاعف بازنشستگان شد و توضیح داد در هر صندوق بازنشستگی بیش از هفت و هشت هزار نفر عضو وجود دارد، اما برای پرداخت وام ۳۰ میلیون ازدواج به هر صندوق ۲ و سه سهم دادند در حالی که بازنشستگان برای ازدواج فرزندان خود به این وام ها نیاز ضروری دارند.

همه برای نظام و انقلاب زحمت کشیدند

رییس کانون بازنشستگان علوم پزشکی استان کرمانشاه در این دیدار گفت: همه مردم ایران برای این انقلاب و نظام زحمت کشیده اند بنابراین شایسته نیست گرفتار مشکلات باشیم.

«مهرعلی شجاع» با بیان اینکه حاکمان کشور در اداره جامعه سر درگم عمل می کنند، افزود: مدیریت خوب می تواند یک جامعه ضعیف را قوی کند و مدیریت ضعیف یک جامعه قوی را ضعیف پس می توان با مدیریت صحیح و درست تمام مشکلات و مسائل کشور را حل کرد.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی قانون برای حل مشکلات در کشور داریم ، مشکل اصلی کشور را عدم اجرا قانون اعلام کرد.

شجاع در پایان همسان سازی بیین حقوق بازنشستگان و همترازی با حقوق شاغلان و رفع تبعیض در پرداخت حقوق ها را از مهم ترین مطالبات بازنشستگان عنوان کرد.

شاپور فرخی رییس کانون بازنشستگان شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به بندهایی از پیش نویس برنامه هفتم توسعه در خصوص شرایط کار و کارگری، پرداخت بیمه و حقوق آنها با ارایه مستنداتی علمی و فنی آن را ناکارآمد و مضر تشخیص داد و خواستار دقت علمی و فنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه هفتم توسعه شد.

همسان‌سازی حقوق مهمترین مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha