۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85259083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی از ۴۰ هزار خانواده دارای فرزند چند قلو حمایت می‌کند

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی با اشاره به برنامه‌های حمایتی این نهاد گفت:هم اکنون ۴۰ هزار خانواده دارای فرزند چند قلو در کشور زیر پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند.

نرجس‌خاتون اسعد روز یکشنبه در حاشیه نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم برخوردار کشور در روستای سرخون شهرستان اردل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است و این خانواده‌ها زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار می‌گیرند.

وق یادآور شد:هم‌اکنون۲۷۷ هزار زن سرپرست خانوار در کشور زیر پوشش حمایت‌های سازمان بهزیستی قرار دارند که تعدادی از زنان سرپرست خانوار در سن اشتغال قرار دارند که با ایجاد اشتغال خُرد وخانگی و همچنین اشتغال گروهی، زمینه توانمندسازی این قشر فراهم می‌شود.

بهزیستی از ۴۰ هزار خانواده دارای فرزند چند قلو حمایت می‌کند

اسعد از آغاز اجرای طرح ملی نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم‌برخوردار کشور با هدف حل مساله و مشکلات مردم این مناطق، ظرفیت‌سازی اجتماعی و خدمت‌رسانی به افراد بی‌بضاعت و کم برخوردار از اواسط مردادماه سالجاری خبر داد و گفت: این طرح به عنوان یک طرح ابتکاری از سوی سازمان بهزیستی با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور برای افزایش رضایت‌مندی مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی و سایر افراد نیازمند و رفع مشکلات آنها اجرایی شده است.

وی افزود: در این طرح مسوولان در گفت‌وگو و درد دل صمیمانه با افراد، مسایل و مشکلات آنها را شناسایی و بررسی می‌کنند تا براساس اولویت این مشکلات رسیدگی و رفع شود.

به گفته وی، در این طرح، نیازهای افراد نیازمندی که در۱۰۰ محله کم‌برخوردار کشور ساکن هستند، شناسایی و با کمک دستگاه‌های محلی و استانی نیازهای این افراد پوشش داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه این طرح که در قالب میز خدمت با همکاری دستگاه‌های و نهادهای مختلف از جمله سایر نهادهای حمایتی، بنیادمسکن و بنیاد برکت برگزار شد، افزود: دیدار چهره به چهره با مددجویان و سایر اقشار این روستا و بررسی مسائل و مشکلات آنها به صورت شفاهی و بدون واسطه انجام شد.

مهشید سلیمانی افزود: در این طرح بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات مردم در حیطه کاری مجموعه بهزیستی است، و بخشی را نیز با نگاه و رویکرد هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

هم‌اکنون بیش از ۵۲ هزار خانواده با جمیعتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند که نزدیک به ۲۴ هزار نفر از افراد زیرپوشش این نهاد مستمری بگیر دایم بهزیستی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha