رویکرد دولت سیزدهم تحقق عدالت فرهنگی در اقصی نقاط کشور است

رشت- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد دولت مردمی سیزدهم و این وزارتخانه، تحقق عدالت و توجه به سرمایه‌های فرهنگی در اقصی نقاط کشور است؛ از این منظر همه سرمایه‌های مادی و معنوی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پررنگ کردن فعالیت استان‌ها در همه حوزه‌ها بکار گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی ظهر یکشنبه در مراسم تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در تالار مرکزی رشت اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق عدالت مورد نظر فضاهای فرهنگی متعددی طی ۲ سال اخیر به فضاهای فرهنگی کشور اضافه کرد و اقدامات مناسبی برای افزایش اعتبارات فرهنگی تدارک دید که ماندگار خواهد بود.

وی یکی از دستاوردهای ویژه دولت در سال‌های اخیر را اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای هر انجمن فرهنگی و هنری، موسیقی، نمایش، تجسمی و شعر و ادب برای استان‌های کشور اعلام کرد و افزود: ردیف بودجه این اعتبار معین و مشخص است و در نخستین تخصیص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به انجمن های فرهنگی و هنری استانها ابلاغ خواهد شد تا جریان فرهنگی هنری پر شوری را در سطح کشور شاهد باشیم.

رمضانی به شکل گیری قرارگاه شهید آوینی به منظور جریان مردمی سازی فرهنگ در مجموعه ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: برای این قرارگاه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیده شده که به همه شهرستان‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی استان اختصاص خواهد یافت تا پویایی و نشاط به همه حوزه‌های فرهنگی و هنری تزریق شود؛ در استان گیلان نیز مدیرکل باید از ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی مردمی استان در این زمینه استفاده کند.

وی تاکید کرد: تلاش ما در ستاد رفع دغدغه‌های مالی از حوزه های فرهنگ و هنر است و باید این موضوع در سرلوحه اقدامات مباحث فرهنگی و هنری قرار گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به پیشینه فرهنگی غنی مردم گیلان تصریح کرد: گیلان در دوره های مختلف تاریخ ساز بوده بطوریکه در یکصد سال اخیر در مقاطع مختلف نمود و تبلور این فرهنگ سازی را می توان مشاهده کرد؛ امروز شاهد درخشش فرهنگ مقاومت در بخشی از خاورمیانه هستیم و این فرهنگ به الگویی برای همه جهان تبدیل شده است و نهضت میرزا کوچک خان جنگلی نیز در گیلان نمونه‌ای ماندگار از فرهنگ مقاومت و ایثار است.

رمضانی با بیان اینکه امروز نیز در گیلان بزرگان ادب و اندیشه بسیاری هستند که هر یک از آنان نقش موثری در فرهنگ‌سازی دارند،خاطر نشان کرد: نمی‌توان به راحتی از اثرگذاری فرهنگی مردم این دیار که به ویژگی های اخلاقی کرامت، مهمان نوازی، ادب، تواضع و گشاده رویی درآمیخته است ،گذر کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیرکل جدید گیلان خواست ضمن تعامل با مدیران استانی، تدابیر لازم را برای حل مشکلات این مجموعه بیاندیشد و در راستای پویایی حوزه فرهنگ و هنر بکوشد و در این راستا از ظرفیت مردمی بهره مند شود.

معاون توسعه و مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز در این آئین گفت: این استان محدود به مناظر سرسبز و طبیعت زیبای آن نیست بلکه به واسطه بزرگان ادب و اندیشه و ویژگی های بالایی که در حوزه های فرهنگی دارد باید شناخته شود.

مرتضی رضایی صوفی با بیان اینکه گیلان استانی غنی به لحاظ برخورداری از صاحبان اندیشه و قلم است، افزود: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گیلان می تواند در موضوعات مختلف فرهنگی در برنامه ریزی‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت کمک کننده باشد.

امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: خط مش فرهنگی این استان خط مشی است که وزارتخانه تعیین کرده است و به خود می بالم که در دیار میرزا کوچک خان جنگلی و آیت الله بهجت و در وطن خود به اهالی فرهنگ و هنر خدمت می‌کنم.

رویکرد دولت سیزدهم تحقق عدالت فرهنگی در اقصی نقاط کشور است

طی صدور حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی " امیرحسین طاهری "به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منصوب شد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha