علیپور: در سنگنوردی جز من کسی را ندارند/ طرف چهار خط درس خوانده، فکر کرده خبری است

تهران- ایرنا- دارنده طلای بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در رشته سنگنوردی جز من کسی را ندارند.

رضا علیپور روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عدم دریافت پاداش یک میلیاردی مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو در ماده‌ سرعت رشته سنگنوردی اظهار داشت: به من گفتند که پاداش طلا را در فرودگاه به تو می‌دهیم و امروز و فردا کردند اما خبری نشد. به سرپرست تیم گفتم تا پیگیری کند و هنوز خبری به ما ندادند.

وی افزود: از سال ۲۰۱۳ اولین مدال جام جهانی را در چین گرفتم. تاکنون ۲۰ مدال جهانی و ۱۰ مدال آسیایی را به عنوان پرافتخارترین قهرمان سنگنوردی جهان کسب کردم. ۲ مدال طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارم. حتی اولین مدال ایران بعد از ۴۰ سال را در بازی‌های جهانی لهستان گرفتم و رکورددار جهان در سال ۲۰۱۷ شدم. اکنون برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنم و امید دارم با دعای خیر مردم و انرژی مثبت آنها مدال طلای المپیک پاریس را کسب کنم.

علیپور در واکنش به گلایه رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی از عدم کسب مدال در بخش تیمی خاطرنشان کرد: این مشکلات همواره در سرعت رخ می‌دهد و اینگونه نیست چه فردی اولین سنگنورد بود که در تیمی استارت زد. ما امکانات کامل نسبت به رقبا نداشتیم و تمرینات‌مان انفرادی بود. شرایط مسابقه بالا و پایین دارد و گاهی اوقات تصور نمی‌کردیم که در انفرادی مدال بیاوریم؛ اما برعکس شد و به جای تیمی در انفرادی به مدال رسیدیم.

ملی‌پوش سنگنوردی یادآور شد: امیدوارم زودتر سالن قزوین را درست کنند تا تمرین کنیم. شرایط سالن زنجان از قزوین بهتر بود. حمایتی نمی‌کنند و نیازی به گفتن آن نیست. برخی درحدی نیستند که از آنها توقع داشته باشم. طرف چهار خط درس خوانده فکر کرده خبری است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط اعزام‌های ما باید در سطح جهانی شود؛ باید حداقل مربی و سرپرست با ما به مسابقات بیایند. عملکرد ما نسبت به امکانات فدراسیون عالی و فوق‌العاده بود. امسال هم تنها سالی بود که فدراسیون به خاطر کسب سهمیه المپیک و بازی‌های آسیایی هزینه کامل اعزام‌ها را پرداخت کرد و در سال گذشته فقط کمک هزینه می‌دادند و باقی آن پای خودم بود. هرچند که جز من کسی را ندارند.

علیپور درباره الناز رکابی گفت: او تمام تمرکز خود را روی فینال گذاشته بود تا به سکو برسد و بسیار آماده بود؛ اما متاسفانه با بدشانسی به دلیل باران، فینال برگزار نشد. احتمال زیادی داشت تا الناز به مدال برسد؛ اما متاسفانه نشد و چینی‌ها از این فرصت استفاده و از راه قانونی مسابقه را لغو کردند. امیدوارم اعزام‌ها و اردوها حرفه‌ای شود تا به مدال برسیم چرا که وقتی این موارد حرفه‌ای نباشد، توقع مدال نباید داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha