بررسی ۳ هزار و ۲۱۵تقاضای مردم فارس در سفر رییس‌جمهور

شیراز-ایرنا- سه هزار و ۲۱۵ مطالبه مردمی در میز خدمت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و در دومین دور سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان فارس مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار ایرنا،دولت سیزدهم در حدود ۲سال گذشته سفرهای استانی را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا داده است چنانکه بر اساس آمار تنها در سال نخست ریاست جمهوری آیت‌الله رییسی با انجام حداقل یک سفر به همه ۳۱ استان کشور رکوردی را که تا پیش از او با آمار ۲۰ سفر در سال نخست در اختیار یکی از رییس جمهورها بود تغییر داد.

رییس‌جمهور و هیأت دولت از اواخر سال گذشته دومین دوره از سفرهای خود به استان‌های کشور را آغاز کرده‌اند و در هشتمین سفر استانی خود در روزهای پنجشنبه ۲۰مهرماه و جمعه ۲۱مهرماه، پا به خطه فارس نهاده و به این استان پهناور سفر کردند.

برگزاری میزهای خدمت با حضور نمایندگان وزرا

یکی از مهمترین برنامه‌های هیأت دولت در این سفر برگزاری میزهای خدمت با حضور نمایندگانی از وزراتخانه‌ها و فراهم شدن شرایط برای دیدارهای مردمی رییس‌جمهور بود.

در حقیقت تکریم ارباب رجوع و تلاش و چانه‌زنی برای باز کردن گره‌های کوچک و بزرگ، توفیقی بود که در دومین سفر رییس جمهور و کابینه دولت مردمی سیزدهم از سوی کارگزاران و نمایندگان تام الاختیار وزارت‌خانه‌های مختلف نصیب مردم فارس شد.

دستگاه‌های اجرایی فارس از یک روز قبل از سفر رییس‌جمهور میزهای خدمت را در مناطق مختلف شیراز و استان فارس برگزار کردند تا بتوانند از این طریق راهی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم باز کنند.

کارگزاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز د به مدت سه روز در استان فارس در میز خدمت حضور یافتند و پاسخگوی مراجعات و مطالبات مردمی در استان فارس بودند.

بررسی سه هزار و ۲۱۵ مطالبه مردمی در میز خدمت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، یکی از رهاوردهای این سفر بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که همواره بر اهمیت ارتباط با مردم به عنوان یکی از اصول مهم مدیریت انقلابی تأکید دارد، در این باره گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی به اوج کارآمدی خود نیز رسیده باشد و مردم هیچ مشکلی نداشته باشند، باز هم باید ارتباط آنها با مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی برقرار باشد.

سید محمدرضا حسینی با بیان اینکه همچنان برخی از ساختارهایی که در سیستم اداری کشور وجود دارد، مبتنی بر اسلام و انگاره های اسلامی نیست، عنوان کرد که همین ساختارها موجب فساد و تبعیض شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این نکته نیز اشاره کرد که آنچه امروز مردم را رنج می دهد پیش از آنکه بیکاری، تورم و قیمت مسکن باشد، تبعیض است.

حسینی ارتباط با مردم را برای هر کارگزار نظام اسلامی، واجب تلقی کرد و با اشاره به دومین دور سفر ریاست جمهوری و کابینه دولت به فارس، یادآور شد که مراجعات مردمی به میز خدمت در مقایسه با دور اول سفر به فارس، کاهش یافته است. این مسئول توضیح داد که با تغییر دولت و رویکرد مدیریتی کشور، این تحولات به سایر سطوح مدیریتی نیز تسری یافته و به طور طبیعی، ارتباط مسئولین با مردم بیشتر شده چنانچه در بستر این تعامل، برخی مسائل نیز حل شده است.

حسینی با بیان اینکه در دور اول سفر رییس جمهور و هیئت دولت به فارس به بخش اعظمی از مشکلات در حوزه های مختلف رسیدگی شده است، گواه این ادعا را در حوزه هایی همچون اشتغال و کاهش نرخ بیکاری نسبت به سالهای اول فعالیت دولت جستجو کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که در طول دو سال گذشته در حوزه بازنشستگان، تامین اجتماعی، بهزیستی و بخش های دیگر، اقدامات و فعالیت های خوبی صورت گرفته و مطالبات مردم در این بخش ها کاهش یافته است.

حسینی در عین حال به این نکته اشاره کرد که در مقایسه با سفر دور اول به فارس، برخی مطالبات مردم در بخش تعاونی ها همچنان حل نشده که دلیل آن خلاء قانونی بوده است که بر همین اساس، نیاز است یک فضای پیگیری جدی برای اصلاح قانون ایجاد شود.

بنا به تأکید او برای رفع ایرادات تعاونی ها، سایر دستگاه های مدیریتی استان باید نقش و جایگاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس را در این زمینه به رسمیت بشناسند و کمک کنند که این مشکل حل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه یکی از رهاوردهای سفرهای استانی برای مسئولان را ایجاد یک دید میدانی در جهت اصلاح ساختارهای استانی، متناسب با اقتضائات جدیدی که در هر شهرستان و یا استان وجود دارد، دانست.

حسینی از اصلاح ساختار استان ها و شهرستان ها در سال جاری به ویژه در استان های محروم خبر داد و تاکید کرد که رضایتمندی مردم، کاهش مراجعات به ادارات و الکترونیکی کردن خدمات، محورهای اصلی این اصلاح خواهد بود.

او با اعتقاد به اینکه میز خدمت فقط راهگشای حل مشکلات مردم نیست بلکه می تواند نقشه راهی نیز برای استان ها تدوین کند، یادآور شد که با اصلاح ساختارها به سمت چابک کردن ستاد استان و تقویت ساختار صف در شهرستان ها خواهیم رفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این نکته اشاره کرد که چابک کردن ستاد استان ها به معنای کم کردن نیرو نیست بلکه تقویت ساختار شهرستان و خط مقدم خدمت به مردم است.

حدود ۴۰ درصد از مطالبات مردمی در میز خدمت، بدوا تعیین تکلیف شد

به گفته متولیان امر در این سفر حدود ۴۰ درصد از مطالبات مردمی در میز خدمت، بدوا تعیین تکلیف شد.

بررسی ۳ هزار و ۲۱۵تقاضای شغلی مردم فارس در سفر رییس‌جمهور

مشاور وزیر و رییس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز خدمت به مردم را یک عطیه الهی دانست و تاکید کرد که در مجموعه میز ارتباطات مردمی، علاوه بر آنکه مردم از خدمات خرد متنفع می شوند ارتباط بین آنها و مسئولین نیز شکل می گیرد.

امیرعلی اوسط، ارتباط چهره به چهره مردم با مسئولان را جزو پایه های نظام اسلامی تلقی کرد و هدف از تشکیل مراکز ارتباطات مردمی، همگام با سفر ریاست جمهور به استان ها را شنیدن صدای مردم دانست.

رییس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به استقرار نمایندگان تام الاختیار این وزارتخانه، یک روز پیش از سفر رییس جمهور به فارس در میز ارتباطات مردمی، گفت: بالاترین رکن دستگاه های اجرایی در طول این سه روز، پاسخگوی مطالبات و مراجعات مردم بودند.

اوسط با بیان اینکه در طول این مدت، سه هزار و ۲۱۵ مورد از مشکلات و مسائل مورد بررسی قرار گرفت، توضیح داد که مردم از نزدیک، مطالبات و درخواست های خود را با مسئولین عالی رتبه و مقام های ارشد دستگاه های تابعه وزارت تعاون در میان گذاشتند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این نکته نیز اشاره کرد که حدود ۴۰ درصد از مطالبات، بدوا تعیین تکلیف شد و در این فرایند، نیاز به مکاتبات وجود نداشت و سایر موضوعات مطرح شده نیز مورد مداقه قرار گرفت تا در مدت زمان اندک توسط سامانه مرکز بازرسی و ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، رسیدگی و پاسخ ها ارسال شود.

اوسط با بیان اینکه اکثر مطالبات مردم در حوزه یارانه، اشتغال و تعاونی ها بود، یادآور شد که با حمایت ها و پیگیری های لازم، تلاش می کنیم این مشکلات را در قالب رسیدگی به شکایات و درخواست های مردمی حل کرده و در همین میزهای خدمت به آن بپردازیم.

بنا به تاکید اوسط، حل بخشی از مشکلات تعاونی ها به دولت و مراجع قضایی باز می گردد و بخشی دیگر نیز وابسته به پیگیری های وزارت تعاون است.

رییس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بررسی این موضوع را اولویت موضوعات مطرح شده در میز ارتباطات مردمی فارس دانست و در عین حال تاکید کرد که بنا به دستور ریاست جمهوری و مقام عالی وزارتخانه، رسیدگی به شکایات و درخواست های مردم، اولویت دارد و بر همین اساس، پیگیری مشکلات مردم با مداقه دنبال خواهد شد.

اوسط با تاکید بر اهمیت رفع مطالبات مردمی، هدف نظام اسلامی از تشکیل حکومت را برقراری عدالت اجتماعی عنوان کرد و اذعان داشت که عملکرد مطلوب در این زمینه به مسئله راهبردی امیدآفرینی، شادی و سرور مردم ختم خواهد شد.

بررسی ۳ هزار و ۲۱۵تقاضای شغلی مردم فارس در سفر رییس‌جمهور

در دومین سفر رییس جمهور و کابینه دولت سیزدهم به فارس به بیش از سه هزار مراجعات مردمی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس رسیدگی شد.

البته برپایی میزخدمت‌ها تنها محدود به دستگاه‌های اجرایی در کلانشهر شیراز نشد و میزهای خدمت در آستانه سفر رییس جمهور برای پاسخگویی به مطالبات مردمی در فرمانداری‌های ۳۷گانه فارس نیز برپا بود؛ میزهای خدمتی که موجب شد تا مردم استان راه ارتباطی مناسبی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های خود با مسئولان ارشد کشور داشته باشند و بتوانند از این طریق معضلات معیشت و زندگی خود در بخش‌های مختلف را کاهش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha