دستاوردهای دومین سفر رئیس جمهور به فارس/نوید عمران و آبادانی شمال استان

شیراز - ایرنا - رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم در دومین سفر خود به فارس، ۱۹ و ۲۰ مهرماه میهمان این استان پهناور شدند، این سفر علاوه بر بهره‌برداری از پروژه‌های کلان و حیاتی و بررسی حاصل مصوبات نخستین سفر، مصوبات ارزشمندی هم برای تداوم توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای فارس به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دومین سفر آیت‌الله رئیسی به فارس بیشتر وزیران و بسیاری از روسای سازمان‌ها و معاونان رئیس جمهور، او را همراهی کردند تا هر یک به عنوان نماینده رئیس جمهور به یک یا ۲ شهرستان این استان سفر کند و علاوه بر افتتاح یا بازدید و بررسی طرح‌ها، مسائل و مشکلات توسعه و آبادانی آنها را نیز شناسایی کند.

در این سفر استانی رئیس جمهور به استان پهنار فارس، ۷۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه بزرگ عمرانی، زیربنایی و خدماتی در بخش های مختلف مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این میان علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از رئیس جمهور به شمال فارس سفر کردند؛ محرابیان به شهرستان‌های آباده و خرم بید رفت و صحرایی نماینده رئیس جمهور در سرچهان و بوانات بود.

اکنون مصوبات دومین دور سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزهم به فارس برای شمال این استان نویدبخش رونق کشاورزی و اشتغال‌آفرینی، آبادانی راه‌ها و خدمت‌رسانی به شهرها و روستاها است.

نماینده مردم آباده، بوانات خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به بخشی از مصوبات دومین سفر آیت الله رئیسی به فارس اشاره کرد که برای منطقه شمال فارس رشد و توسعه را به ارمغان می‌آورد.

دستاوردهای  دومین سفر رئیس جمهور به استان فارس ،نوید عمران و آبادانی شمال استان

راه‌های هموار شمال فارس رهاورد دومین سفر رئیس‌جمهور

به گفته رحیم زارع اختصاص یک هزار ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث راه ابرکوه-صفاشهر (اسفند آباد-صفاشهر) با اعتبار ۷۰ درصدی سازمان برنامه و بودجه کشور و ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی، اختصاص مبلغ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی هشت کیلومتر کره ای- مزایجان بوانات و اختصاص یکهزار میلیارد ریال برای تبدیل پنج کیلومتر محور فرعی ارسنجان-کره ای به راه اصلی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور از مصوباتی است که برای توسعه و بهسازی راه‌های این منطقه وضع شده است.

او اضافه کرد: اختصاص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تبدیل ۱۲ کیلومتر راه فرعی بوانات- صفاشهر به راه اصلی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و اختصاص مبلغ یکهزار میلیارد ریال برای احداث ۱۰ کیلومتر راه اصلی سورمق- اقلید - یاسوج از سوی سازمان برنامه و بودجه و اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه باند و ابنیه فرودگاه آباده از سوی وزارت راه و شهرسازی از دیگر مصوبات این حوزه است.

دستاوردهای  دومین سفر رئیس جمهور به استان فارس ،نوید عمران و آبادانی شمال استان

بهبودی بهداشت و درمان فارس با مصوبات سفرهای استانی دولت سیزدهم

دور دوم سفر استانی آیت‌الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم به فارس را می‎توان سفری پربرکت برای حوزه بهداشت و درمان این استان به شمار آورد؛ گواه این گفته افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی رستم به دست رئیس جمهور بود که رنج سفر را از گردن بیماران این شهرستان محروم تا اندازه زیادی برداشت.

رئیس جمهور در آیینی ویدئوکنفرانسی چندین پروژه بهداشت و درمان دیگر فارس را نیز همزمان با بیمارستان رستم افتتاح کرد؛ یکی از این پروژه‌ها بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی فسا بود با زیر بنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع بهره‌برداری شد.

در همین شهرستان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساختمان دیالیز مرکزی فسا با مشارکت خیرین سلامت و بنیاد علوی با ۲۰ تخت و اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال، ساختمان مرکزی سلامت‌کده طب ایرانی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال، ساختمان مرکزی معاونت بهداشتی با اعتبار ۷۰۰میلیارد ریال و ۲ پایگاه اورژانس در روستاهای فدشکویه و دشت خانگلی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال نیز افتتاح شد.

بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان فارس در مصوبات دور دوم سفر آیت‌الله رئیسی به این استان ادامه یافت و به گفته نماینده مردم آباده، بوانات خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ۵۰ تختخوابی قادرآباد خرمبید از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در میان این مصوبات به چشم می‌خورد.

زارع افزود: اختصاص مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های بهداشتی فارس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر مصوبات عرصه بهداشت و درمان است که برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان را به سرانجام می‌رساند.

دستاوردهای  دومین سفر رئیس جمهور به استان فارس ،نوید عمران و آبادانی شمال استان

تداوم جهاد آبرسانی به فارس

صبح دومین روز از سفر اخیر رئیس جمهور به فارس طلوعی برای آبرسانی پایدار به کلانشهر شیراز بود، جایی که خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز بهره‌برداری شد و این یکی از خدمات جهادی در آبرسانی به این استان پهناور و جنوبی بود.

اما جهاد آبرسانی در فارس در قالب مصوبات دومین سفر رئیس جمهور سیزدهم نیز تداوم یافته است.

نماینده مردم آباده، بوانات خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط گفت: در میان مصوبات دومین سفر رئیس جمهور به فارس ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تامین و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستاهای این استان از سوی وزارت نیرو اختصاص یافته و سه هزار میلیارد ریال برای اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی فارس، ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح انتقال آب با لوله، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احیا و مرمت قنوات و ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سطح استان از سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص می‌یابد.

او اضافه کرد: علاوه بر این، اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی شهرهای کره ای، حسامی و قادرآباد و روستاهای تابعه آنها به نسبت مساوی از سوی وزارت نیرو به تصویب رسیده است.

به گفته زارع در میان مصوبات دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به فارس اختصاص یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر استان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور نیز دیده شده است.

دستاوردهای  دومین سفر رئیس جمهور به استان فارس ،نوید عمران و آبادانی شمال استان

کشت بذر آبادانی روستاها و رونق کشاورزی فارس در دومین سفر رئیس جمهور به فارس

در میان مصوبات دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به فارس چندین مصوبه نیز برای آبادانی روستاها و خدمت رسانی به آنها به چشم می‌خورد.

به گفته نماینده مردم آباده، بوانات خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی اختصاص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی فارس از مهمترین مصوبات این سفر استانی در حوزه‌ عمران روستایی است.

به گفته زارع قرار است سه هزار میلیارد ریال از این اعتبار از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین شود و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یابد.

مدیریت آب و رونق تولید کشاورزی یکی از مولفه‌های حفظ پویایی و شکوفایی روستاها است که در میان مصوبات دومین سفر استانی رئیس جمهور سیزدهم به فارس، به خوبی دیده شده است.

از این میان می‌توان به اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات آبخیز داری، اختصاص یکهزار میلیارد ریال برای ایجاد، تکمیل و مرمت طرح‌های کوچک تأمین آب کشاورزی (تغذیه مصنوعی، ایستگاه پمپاژ و بندهای انحرافی)، اختصاص مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های آب و خاک کشاورزی از محل اعتبارات استانی، اختصاص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث و مرمت جاده‌های بین مزارع، اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای و مجتمع‌های دامپروری و اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز نهالستان‌های فارس از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد.

زارع اضافه کرد: صدور مجوز واردات محصولات کشاورزی مورد نیاز استان به تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان در ازای صادرات محصولات مازاد بر مصرف و صدور مجوز ایجاد چهار پایانه صادرات محصولات کشاورزی و دامی در قطب‌های تولید فارس، صدور مجوز تعمیر و تکمیل انبارهای چند منظوره ذخیره محصولات کشاورزی استان از سوی استانداری از محل مولدسازی، صدور مجوز احداث مجتمع فرآوری و صادرات گیاهان دارویی، تکمیل مراکز خرید محصول استراتژیک گندم از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران و راه اندازی استارت‌آپ‌های بازار محصولات کشاورزی با هماهنگی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این استان از دیگر مصوبات رونق آفرین برای کشاورزی فارس است.

علاوه بر اینها، اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک‌های کشاورزی و اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از افزایش تولید محصولات دام و طیور نیز از مصوبه‌هایی است که باید از محل استانی تامین اعتبار شود.

مدیریت مراتع فارس با اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور

نماینده مردم آباده، بوانات، سرچهان و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مصوبات مرتبط با مدیریت مراتع فارس نیز گفت: اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای احیا و اصلاح مراتع و اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای احیای کانون‌های بحرانی و مدیریت مناطق بیابانی از مصوبه‌های مهم در این زمینه به شمار می‌رود که قرار است از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار شود.

دستاوردهای  دومین سفر رئیس جمهور به استان فارس ،نوید عمران و آبادانی شمال استان

تداوم خدمت رسانی به مردم فارس

در میان مصوباتی که نماینده مردم بوانات، اباده، سرچهان و خرمبید از آنها یاد کرد، چندین مصوبه نیز دیده می‌شود که به نوعی خدمت رسانی و ارتقای رفاه و آسایش آنها را در پی دارد.

از این میان می‌توان به گازکشی به منزل نیازمندان فارسی اشاره کرد که به گفته زارع قرار است ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یابد.

این اعتبار برای گازکشی منزل ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار مددجوی نهادهای حمایتی از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در فارس است که در ارتقای رفاه و آسایش مردم فارس بویژه در نقاط محروم نقش بسزایی دارد.

یکی دیگر از این مصوبات اختصاص مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل سوله های ورزشی مرودشت، سرچهان، قادرآباد، فسا،لارستان، بیرم، فیروزآباد، صدرا، سپیدان است که اداره کل ورزش و جوانان این اعتبار را تامین می‌کند.

یکی دیگر از این مصوبات اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان مرکز آموزش عالی آباده است که در راستای عدالت آموزشی در شمال فارس اجرایی شده است.

به گفته زارع یکی دیگر از مصوبات مهم دومین سفر ایت‌الله رئیسی به فارس صدور مجوز ثبت سفارش واردات انواع کشنده‌، کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و ون مورد نیاز استان با کاربری شهری و بین شهری است که بر اساس قوانین و مقررات موجود با عمر کمتر از پنج سال به وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار و کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده‌ای با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای(کاربری بین شهری) و وزارت کشور(کاربری شهری) اتفاق می‌افتد.

او از یک مصوبه اشتغال‌زا و رونق بخش اقتصادی نیز یاد کرد که بر اساس آن مقرر شده سازمان حفاظت محیط زیست در صورت اصلاح حریم شهرهای مورد اشاره‌ی شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، بوانات، اوز، ‌تنگ حنا،‌آباده طشک و غدرگه نی‌ریز از سوی وزارت راه و شهرسازی، طرح های توسعه‌ای این شهرک‌ها را بررسی و اقدام شود.

مجموع این مصوبات و دیگر مصوبه‌های سفر استانی ۱۹ و ۲۰ مهرماه آیت‌الله رئیسی در تداوم مصوبه‌های نخستین سفر او به فارس، رشد و توسعه اقتصادی و عمرانی فارس را هدف قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha