۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 3099
کد خبر: 85259916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه عراق: اتحادیه اروپا موضع روشنی علیه محاصره غزه اعلام کند

تهران- ایرنا- وزیر خارجه عراق در دیدار سفیر اتحادیه اروپا در بغداد از این اتحادیه و دولت های اروپایی خواست تا موضع واضحی علیه محاصره اعمال شده بر غزه اعلام و به بازگشایی گذرگاه رفح برای ارسال کمک های بشردوستانه به منطقه کمک کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری منا، «فواد حسین» وزیر خارجه عراق روز گذشته میزبان «توماس سیلر» سفیر اتحادیه اروپا در عراق بود.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، طرفین روابط دوجانبه و راه های گسترش شراکت اقتصادی و همکاری در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

وزیر خارجه عراق و سفیر اتحادیه اروپا در بغداد همچنین به بررسی مهم ترین رویدادهای منطقه ای به ویژه آنچه در فلسطین اشغالی رخ می دهد، پرداختند.

فؤاد حسین بر موضع ثابت عراق در ایستادگی در کنار تلاش ها برای کوچاندن مردم در غزه تاکید کرد و از اتحادیه اروپا و دولت های اروپایی خواست تا موضع واضحی علیه محاصره اعمال شده بر غزه اعلام و به بازگشایی گذرگاه رفح برای ارسال کمک های بشردوستانه به منطقه کمک کنند.

وزیر خارجه عراق همچنین خواستار ایستادگی واضح اروپا علیه سیاست کوچاندن مردم غزه به سینا در جمهوری عربی مصر شد.

از طرفی دیگر سفیر اتحادیه اروپا در بغداد، تمایل اتحادیه اروپا برای گسترش همکاری با عراق را ابراز داشت.

وی از تلاش های وزارت خارجه برای تقویت روابط بین دو کشور تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، عملیات «طوفان الاقصی» در حالی وارد دهمین روز خود شده که رژیم صهیونیستی در مقابل رزمندگان مقاومت کاملا مستاصل بوده و فقط اقدام به بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه می کند که در اثر این جنایت ضدبشری تاکنون ۲۶۷۰ فلسطینی بی دفاع شهید و ۹۶۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند؛ شمار شهدای کرانه باختری نیز تا این ساعت به ۵۸ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha