۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85259936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تماس مردم زنجان با سامانه ۱۹۷ بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت

ایرنا - زنجان - رییس بازرسی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تماس مردم زنجان با سامانه ۱۹۷ فرماندهی انتظامی استان طی نیمه نخست امسال بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت.

سرهنگ حسین عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیمه نخست امسال ۱۶ هزار تماس با این سامانه ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل حدود ۱۴ هزار مورد بود.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ در سال ۱۳۷۹ راه اندازی شد تا عملکرد نیروی انتظامی از منظر مردم ارزیابی شود، اظهار داشت: موضوع تماس ها با این سامانه شامل قدردانی از اقدامات ماموران انتظامی، انتقاد و پیشنهاد در این حوزه است.

سرهنگ عباسی با تاکید بر اینکه افزایش تماس ها منجر به بالا رفتن کیفیت خدمات به اقشار مختلف مردم از سوی نیروی انتظامی خواهد شد، خاطرنشان کرد: سامانه ۱۹۷ سریعترین و سهل‌ترین راه ارتباطی مردم با مسوولان انتظامی استان و کشور است که تعامل خوب و موثری در این زمینه برقرار می شود.

وی یادآور شد: مردم می توانند از سه طریق این ارتباط را برقرار کنند که یکی از روشها تماس با تلفن سامانه ۱۹۷ است که عوامل انتظامی ۲۴ ساعت شبانه روز آماده شنیدن، ضبط و انتقال درخواستهای هموطنان هستند.

سرهنگ عباسی تصریح کرد: نصب نرم افزار " پلیس من " در گوشی های تلفن همراه هوشمند و ثبت درخواست ها در قسمت نظارت همگانی از دیگر راههای ارتباط مردم با نیروی انتظامی است که هم استانی ها در این سیستم نیز می توانند انتقاد، پیشنهاد یا هر گزارش و درخواستی که از حوزه انتظامی، امنیتی، جرایم و پیشگیری و دیگر موارد مرتبط دارند ثبت کنند.

وی دیدارهای مردمی فرمانده انتظامی استان و دیگر مسوولان این دستگاه بر اساس برنامه های تعیین شده را سومین راه برقراری ارتباط با مسوولان انتظامی استان بیان کرد و افزود: روزهای دوشنبه از هر ۲ هفته یکبار این دیدارها در ساختمان نظارت همگانی نیروی انتظامی استان انجام می‌شود و هم استانی ها در این دیدارها درخواست خود را به صورت حضوری بیان می کنند و دستور لازم برای پیگیری امور صادر و نتیجه اقدمات نیز در کمترین زمان ممکن به آنها اعلام می شود.

سرهنگ عباسی بیشترین درخواست های مردم از مسوولان انتظامی استان را نبود پارکینگ و جریمه شدن آنها به دلیل پارک دوبله یا مواردی مربوط با تغییر محل خدمت وظیفه فرزندان برای نزدیک‌تر شدن محل خدمت به خصوص برای تک فرزندان خانواده ها بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش رضایتمندی مردم از فعالیت نیروی انتظامی، گفت: بر اساس داده هایی که در سامانه ۱۹۷ ثبت شده است میزان رضایتمندی مردم از این دستگاه نیمه نخست امسال چهار درصد افزایش یافته که سال قبل نیز ۱۹ درصد افزایش رضایتمندی داشتیم بر این مبنا طی یک و نیم سال گذشته میزان رضایت از عملکرد عوامل انتظامی استان ۲۳ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ عباسی اظهار داشت: میزان انتقاد مردم نیز چهار درصد کاهش و شمار پیشنهادهایی ارایه شده ۷۲ درصد افزیش یافته که نشان از افزایش اعتماد مردم به پلیس دارد.

وی این افزایش اعتماد را به عنوان سرمایه اجتماعی بیان کرد و گفت: پیشنهاد و نقد منصفانه از عملکردها، موجب ارتقای سطح کیفی خدمات به جامعه هدف می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha