۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85259980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای کتابخانه های البرز جذب شد

کرج - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز اعلام کرد: ۱۰۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ برای بهسازی، شاداب سازی و تجهیز کتابخانه‌ های این استان جذب شد.

«علی معدنی پور» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاهی فرهنگی محسوب شده و نیاز به شاداب سازی دارند، افزود: ۲۹ میلیارد ریال از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان برای توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی البرز جذب شد.

وی گفت: این اعتبارات برای تعمیر و تجهیز تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، نقاشی و رنگ آمیزی متناسب با فضای فرهنگی کتابخانه ها، استحکام بنا، بهینه سازی کف پوش های بخش مطالعه و بخش کودک، نوسازی قفسه ها، مناسب سازی مسیر تردد معلولان ، نماسازی و طراحی در بیشتر کتابخانه های عمومی شهری و روستایی بر اساس سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی و مصوبات انجمن کتابخانه های عمومی استان جذب و هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و اقناع سازی نسل جوان در کتابخانه های عمومی نیازمند تقویت زیرساخت ها و ارتقای سطح خدمات است ، افزود: تقویت فرهنگ مطالعه کشور نیاز به حمایت دارد و به رغم تلاشی که از سوی کتابداران و برنامه های متنوع فرهنگی و خدمات کتابخانه ای که در استان انجام می شود نیاز است که توجه ویژه ای از سوی مدیران شهری و استان به فضای کتابخانه ها در اختصاص بودجه متناسب با جمعیت استان البرز صورت پذیرد.

استان البرز دارای ۷۳ کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این تعداد ۵۲ کتابخانه نهادی، ۲ کتابخانه سیار، یک کتابخانه تخصصی کودک و ۲۱ کتابخانه مشارکتی است که در این کتابخانه ها در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب موجود است.

کتابخانه های عمومی استان البرز ۸۵ هزار نفر عضو فعال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha