شبکه نوین ارتباطات سینمایی راه‌اندازی می‌شود/رونمایی از نشان جدید و تارنمای موسسه سینماشهر

تهران-ایرنا- مدیرعامل موسسه سینماشهر با اشاره به رونمایی از نشان جدید و تارنمای این موسسه گفت: شبکه نوین ارتباطات سینمایی ایران به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، هاشم میرزاخانی روز دوشنبه-۲۴ مهرماه- در نشست خبری اظهارداشت: سینما شهر با سه دهه فعالیت عضو فنی سازمان سینمایی است که در توسعه سینمایی کشور نقش بسزایی داشته و در تمامی شهرهایی که دارای سینما هستند توانسته فعالیت‌های موثری ارائه کند.

وی گفت: موسسه از داشتن تارنما و سایت چند سالی بی‌بهره بود، امروز از سامانه موسسه رونمایی می‌شود. مهمترین بخش این سایت، ماهیت سینماست. در شهرهای مختلف در پنج استان سینماهای خوبی در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل موسسه سینماشهر بیان کرد: تمامی اطلاعات فنی سینمایی کشور در این سایت نهفته است و وارد هر شهری شوید می‌توانید سینماهای آن شهر را جست و جو کنید و اطلاعات و امکانات سینماها هم در اختیار قرار می‌گیرد.

وی نشانی این تارنما را https://cinemashahr.com/ و http://cinemashahr.ir/ اعلام کرد و گفت: میزان فروش آثار سینمایی هم در این سایت اعلام خواهد شد.

مدیرعامل موسسه سینماشهر افزود: تلاش کردیم موسسه از حالت ستادی خارج شود و مدیریت توسعه و پشتیبانی فنی را به همین منظور راه اندازی کردیم که به صورت میدانی نسبت به تجهیز سالن‌ها اقدام کنیم.

وی همچنین از تهیه ۵۰ ست کامل سینمایی خبر داد که در چارچوب تفاهم‌نامه‌های استانی در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

میرزاخانی با اشاره به انتشار کتاب «ره توشه» حاصل ۲۲ ماه فعالیت سینماشهر در دوره جدید اظهارداشت: موسسه ۱۱ بند فعالیت اعم از بازسازی، ارتقای فناوری، توسعه سامانه‌های بلیت فروشی و ساخت مجموعه‌های تفاهمی با عنوان باشگاه فرهنگ را در دوره جدید تعریف کرد.

وی گفت: در زیرساخت ملی نیز شبکه نوین ارتباطات سینمایی ایران راه اندازی شده که از طریق فیبر نوری و دیتا مجموعه‌ها را به هم وصل می‌کند.تاکنون ۴۰، ۵۰ سینما وصل شده‌اند و امید است تا ۲۰ روز آینده تمامی سینماها وصل شوند..

مدیرعامل موسسه سینماشهر بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه آیین افتتاحیه این شبکه که امکان اکران همزمان در سراسر کشور را فراهم می‌کند برگزار خواهد شد.

میرزاخانی درباره آرم موسسه سینماشهر اظهارداشت: این آرم، ۲۰ سال پیش طراحی شده بود لذا از محمد روح الامین درخواست کردیم آن را بازآفرینی کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سینما کارت گفت: با این اقدام، ۱۰ میلیون خانوار ایرانی با استفاده از تخفیف از مزیت‌های حوزه سینما بهره‌مند می‌شوند.

شبکه نوین ارتباطات سینمایی راه‌اندازی می‌شود/رونمایی از نشان جدید و تارنمای موسسه سینماشهر

مدیرعامل موسسه سینماشهر درباره ارائه تجهیزات و کالاهای مورد نیاز روز سینمای جهان اظهارداشت: با توجه به اینکه تولیدکننده‌های این تجهیزات در ایران مستقر نیستند، باید تلاش کنیم قیمت ساخت و توسعه سینما هم پایین بیاید تا کسی که توسعه دهنده است مدلی در اختیار داشته باشد. بخش دیگری که در اطلس سینمایی ایران وجود دارد، ساخت و توسعه سالن‌های سینماست.

میرزاخانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سمفا» از سال ۱۳۹۸ گفت: به دلیل کرونا این سامانه به تعویق افتاد و مشکلات متعددی داشت. بیش از ۱۰ بار مجموعه را بروزرسانی کردیم و بیش از ۱۲۰ ایراد آن رفع شده است. در این سامانه تجمیع فروش سینمای کشور انجام می‌شود و تلاش بر تحقق کامل تهیه‌کننده از طریق این سامانه است.

در گیشه سیار امکان تبلیغات و خرید مستقیم بلیت امکانپذیر شده و علاقه‌مندان می‌توانند در هر شهر و استانی هر فیلمی را در هر سینمایی انتخاب کرده و بلیت خریداری کنندوی افزود: به دنبال راه‌اندازی آی تیکت، امکان توسعه بازار به تنهایی از این طریق، ممکن نبود. به همین منظور، اپلیکیشن‌ها و ای‌.پی.آی‌های فروش بلیت دادیم که امکان جذب افراد غیرسینمایی را هم فراهم می‌کند.

مدیرعامل موسسه سینماشهر درباره راه‌اندازی گیشه سیار اظهارداشت: در گیشه سیار امکان تبلیغات و خرید مستقیم بلیت امکانپذیر شده و علاقه‌مندان می‌توانند در هر شهر و استانی هر فیلمی را در هر سینمایی انتخاب کرده و بلیت خریداری کنند.

میرزاخانی گفت: بعد از اکران هر فیلمی بخشی مربوط به صاحب فیلم و بخشی مربوط به صاحب سینماست و همیشه بین تهیه‌کنندگان و سینماداران در این زمینه درگیری‌هایی بود. در شورای راهبردی اکران ابلاغیه‌ای به موسسه داده شد که به کمک بانک‌ها و پی.اس.پی ها این مساله پیگیری می‌شود و یکی از مهمترین مسائل موجود در عرصه تولید و تسهیم وجوه ناشی از فروش فیلم را برطرف می‌کند.

وی افزود: یکی از موارد مهم، راه‌اندازی شبکه تبلیغات و بازاریابی سینمای ایران است. ۷۰۰ پرده سینمایی داریم که فقط ۵۰ پرده امکان تبلیغ و پخش تبلیغات را دارند و در تهران فقط ۱۰ سینما تیزر پخش می‌کنند و به دیگر سینماها تیزر تبلیغاتی داده نمی‌شود.

مدیرعامل موسسه سینماشهر اظهارداشت: امکان تبلیغ کالاهای تجاری و فرهنگی قبل از پخش فیلم هم فراهم می‌شود. وقتی شناسا زیر بار برود امکان این نوع تبلیغ وجود دارد و درآمد سینمای ایران را پنج برابر بالا می‌برد و سینماها از یک کف گارانتی از بابت تبلیغات بهره‌مند می‌شوند. بخشی از هزینه‌های جاری سینماها هم از این طریق قابل تامین و پرداخت خواهد شد.

بیش از ۸۰ درصد فیلم‌ها زیان‌ده هستند

وی درباره میزان فروش سینماها گفت: پنج استان کشور ، ۸۲.۲ فروش و پنج استان، ۲۰ درصد و پنج استان دیگر حدود ۹ درصد میزان فروش را در سال ۱۴۰۱ در اختیار داشتند. سال ۱۴۰۲ نیز، حدود ۷۹.۱ درصد میزان فروش پنج استان نخست اعم از تهران، البرز و خراسان رضوی و ضریب اشغال سینماهای تهران ۱۰ درصد بوده است.

میرزاخانی اظهارداشت: امسال با ۱۸.۲ درصد ضریب اشغال سینماها مواجهیم که نسبت به ۶.۱۸ درصد پارسال رشد قابل توجهی داشتیم.

وی همچنین از راه‌اندازی سینما در ۵۰ شهر نابرخوردار از این حیث خبر داد و گفت: امسال تا پایان شهریور ۵۰۲ میلیارد تومان مجموع فروش سینماهای کشور بود که اگر سینماها برنامه ریزی کرده و چیدمان خوبی داشته باشند، این خود اسباب حضور مخاطب را فراهم می‌کند.

مدیرعامل موسسه سینماشهر با بیان اینکه مجموع سینماهای کل کشور ۲۳۰ سینما با ۷۰۰ پرده است و توسعه ۱۵۰ سینما تاکنون انجام شده است. افزود: با هزینه تولید فیلم‌ها بازگشت سرمایه برای صاحبان آثار امکان ناپذیر شده است و بیش از ۸۰ درصد فیلم‌ها زیان‌ده هستند.

میرزاخانی بیان کرد: از روز سه‌شنبه، نخستین همایش مدیران سینمایی کشور در سینما فرهنگ برگزار می‌شود. پنج کارگاه آموزشی برای این مدیران در نظر گرفته شده که یکی از اینها در خصوص فضای ابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha