۲۲ هزار ساکن مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد از شبکه پایدار آب بهره مند شدند

یاسوج - ایرنا -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ هزار نفر از ساکنان مناطق محروم و کمتر توسعه این استان ۲ سال پیش تاکنون طی ۲ سال اخیر از شبکه آب شرب پایدار و سالم بهره مند شدند.

امید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو ایرنا اظهار کرد:در این مدت ۹۸ روستای کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه گذاری یکهزار و ۷۲۳ میلیارد ریال آبرسانی شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حوزه پروژه های محرومیت زدایی پاییز امسال بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای گردوه، بطاری، گندی خوری علیا،سفلی،وسطی و لیراب با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال انجام گرفته است.

وی ادامه داد:برای اجرای این طرح ها چهار هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری صورت گرفت تا زمینه دسترسی به آب پایدار برای جمعیتی بالغ بر یکهزار و ۳۰۰ نفر پایدار شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اکنون در ۲۵ روستای استان طرح آبرسانی با پیشرفت فیزیکی تا۹۰ درصد در دست اقدام است.

وی افزود:انجام ۶۰ کیلومتر بهسازی و توسعه شبکه های آب، اجرایی شدن آب شهر چرام و روستای سرگچ با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برای جمعیت سه هزار نفر از دیگر اقدام های دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب است.

صالحی تصریح کرد: اصلاح شبکه آب دیشموک به طول سه هزار و ۲۰۰ متر با ۳۰ میلیارد ریال،اصلاح شبکه روستای تنگ سرخ با ۱۷ میلیارد ریال برای جمعیت یکهزار و ۱۰۰ این منطقه انجام گرفته است.

صالحی عنوان کرد: اجرای ۱۰ مخزن با ظرفیت یکهزار و ۲۲۵ متر مکعب، احداث ۸۱ هزار متر خط انتقال و ساخت ۱۶۸ هزار متر شبکه توزیع بخشی از اقدام های طرح های جهاد آبرسانی استان بوده است.

وی عنوان کرد:تاکنون اجرای ۲۴۹ هزار متر لوله گذاری آب در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب دارد که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

این استان ۷۲۶ هزار نفری همچنین ۶۴ هزار مشترک بخش فاضلاب دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha