۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85369178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ طرح آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد آماده بهره برداری است

یاسوج - ایرنا -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت:۲۴ طرح آبرسانی در این استان اجرا و آماده بهره برداری در دهه فجر امسال است.

امید صالحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح های آبرسانی با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

وی بیان کرد:احداث ۴۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و ساخت پنج هزار و ۵۰۰متر مکعب مخزن آب بخشی از عملیات عمرانی صورت گرفته در این طرح هاست.

صالحی ، جمعیت بهره مند از این طرح ها را حدود ۷۶ هزار نفر برآورد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تکمیل مخزن پنج هزار متر مکعبی مادوان، آبرسانی به روستاهای ساران، تنگ سرخ و رودسمه و اصلاح شبکه های آب در دوگنبدان، سرفاریاب، چرام، باشت، بوستان، سوق، لنده، لیکک و توت نده و بازسازی شبکه های آب روستاهای گناوه لری، شامبراکان، نازمکان، دیل، آبریگون، آب توت و انجیر سیاه از جمله این طرح هاست.

صالحی بیان کرد:هم اکنون عملیات اجرایی، توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب هم از منابع داخلی و اعتبارات ملی و استانی و هم جهاد آبرسانی در حال اجراست به طوری که تا پایان سال جاری در حوزه جهاد آبرسانی ۱۲۷ روستای کهگیلویه و بویراحمد با ۲۵ هزار نفر جمعیت از مزایای آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب دارد که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

این استان ۷۲۶ هزار نفری همچنین ۶۴ هزار مشترک بخش فاضلاب دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha