مواد خوراکی قاچاق در تهران کشف شد/ دستگیری زن و مرد سارق طلا در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف مقادیر قابل توجهی انواع مواد خوراکی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی افشاری روز دوشنبه اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزگر در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق کالا بازدید و ساماندهی انبارهای مواد خوراکی را آغاز کرد.

وی ادامه داد: ماموران این پلیس حین بررسی انبارهای مواد غذایی و خوراکی با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی و کشف یک انبار کالا مملو از مواد خوراکی قاچاق در محدوده بازار تهران شدند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به این که ماموران در بازرسی از این انبار کالا ۲۳ هزار و ۲۹۲ شیشه زیتون و ۲۷۲ کیلوگرم شکلات قاچاق کشف کردند، یادآور شد: ارزش کالاهای توقیف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ افشاری با اشاره به تحویل کالاهای مکشوفه به سازمان اموال تملیکی استان اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا در سطح خرد و کلان، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو

فرمانده یگان امداد پایتخت تاکید کرد: به دنبال افزایش سرقت محتویات خودرو در سطح شهر تهران، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار گشت‌های انتظامی یگان امداد قرار گرفت.

سردار سلمان آدینه‌وند با بیان اینکه در روز روزگذشته ماموران حین گشت‌زنی در محدوده خیابان خانی‌آباد به یک دستگاه خودروی پراید که به آهستگی در کنار خودروهای پارک شده تردد داشت، مظنون می‌شوند، ادامه داد: ماموران خودرو را زیرنظر قرار گرفته و مشاهده می‌کنند که سرنشین خودرو از خودرو پیاده و در حال بازکردن درب خودرو است و بلافاصله وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه راننده و سرنشین خودرو را دستگیر می‌کنند.

فرمانده یگان امداد تهران بزرگ یادآور شد: در بازرسی اولیه از داخل خودرو متهمان اموال سرقتی اعم از باطری خودرو، آمپلی فایر، ضبط، باند و دیگر آلات و ادوات سرقت کشف شد؛ در بررسی بیشتر خودروهای پارک شده اموال سرقت شده متعلق به پنج دستگاه خودروی پارک شده در همین محدوده است.

سردار آدینه‌وند با اشاره به اینکه متهمان ۳۰ و ۳۵ ساله به بزه انتسابی و سرقت محتویات پنج دستگاه خودرو در یک روز معترف شدند، تاکید کرد: متهمان به منظور سیر مراحل قانونی تحویل کلانتری ۱۵۲ شدند.

رمزگشایی از ۳۰ فقره سرقت لوازم خودرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: به دنبال مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر در خصوص سرقت از محتویات خودرو در محدوده جلال آل احمد تهران پیگیری موضوع سریعا به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۳۷ نصر قرار گرفت.

سرهنگ حسین مافی ادامه داد: متهمان با پرسه‌زنی در مناطق جرم‌خیز و شناسایی خودروهایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و محتویات داخل صندوق از قبیل جک، ضبط و لاستیک آن را به سرقت می‌بردند.

وی تاکید کرد: در روز ۲۰ مهر ماه ماموران کلانتری نصر با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت و مخفیگاه هر دو سارق (سارقان سابقه‌دار) را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی یادآور شد: بلافاصله با هماهنگی‌های قضایی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهمان مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ مافی اظهار کرد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی به ۳۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده نصر اعتراف کردند؛ همچنین از مخفیگاه سارقان ۵۰ حلقه لاستیک به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی پس از تشکیل پرونده گفت: از مالباختگانی که با این شیوه و شگرد از آنان سرقت شده درخواست داریم که با حضور در کلانتری ۱۳۷ نصر متهمان را مورد شناسایی قرار دهند.

حضور بزنگاه پلیس و دستگیری سارقان طلا در مجتمع تجاری اوپال

رییس پلیس پیشگیری پایتخت نیز اظهار کرد: متصدی واحد صنفی وقوع یک فقره سرقت طلا و جواهرات را به ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس اطلاع دادند و ماموران به سرعت به محل نشانی اعلامی اعزام شدند.

سرهنگ علی قاسم‌پور با اشاره به اینکه متصدی واحد صنفی با حضور یکی از مشتریان متوجه سرقت تعدادی از طلا و جواهرات شده است، ادامه داد: بررسی تصاویر ثبت شده دوربین‌های مدار بسته نشان می‌داد سارق طلا و جواهرات یک زن بوده که با کمک مردی مرتکب سرقت شده است.

وی اضافه کرد: بلافاصله طرح مهار سارق عملیاتی و پس از گشت‌زنی‌های مکرر و هدفمند و با تلاش ماموران زبده کلانتری شهرک قدس متهمان در محدوده بلوار دریا شناسایی و دستگیر شدند؛ همچنین از متهمان طلا سرقتی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهمان پس از انتقال به کلانتری به جرم ارتکابی اعتراف کردند، گفت: سارقان با تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha