نخست وزیر عراق در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب بر تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد

بغداد - ایرنا - نخست وزیر عراق در دیدار با دبیر کل اتحادیه عرب بر حق فلسطینی ها برای تشکیل کشور فلسطین در سرزمین‌های اشغال شده خود توسط رژیم اشغالگر قدس، تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور امروز با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و درباره مهم‌ترین پرونده‌های جاری اعراب و وضعیت سرزمین‌های فلسطین اشغالی و وضعیت بد انسانی که مردم غزه به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در معرض آن قرار گرفته اند، گفت و گو کرد.

این بیانیه افزود: نخست وزیر عراق بر موضع قاطع و اصولی این کشور در مورد حق مردم فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل در خاک سرزمین‌های اشغال شده خود و لزوم حفاظت از مقدسات اسلامی در سرزمین‌های فلسطینی و مقابله با تلاش‌های رژیم غاصب صهیونیستی که به منظور محو هویت تاریخی [ فلسطین ] و عملیات شهرک‌سازی و یهودی‌سازی انجام می‌شود، تاکید کرد.

السودانی همچنین بر حمایت عراق از مقاومت غیرنظامیان در نوار محاصره شده غزه و تمام تلاش‌های امدادی که توسط کشورهای حامی و دوست فلسطین انجام می‌شود و اهمیت انجام اقدامات جدی و مسوولانه جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی که بر روی اصل وجود فلسطینی‌ها در سرزمین اشغال شده آن‌ها تاثیر می‌گذارد، تاکید کرد.

با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به دهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسراییل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون‌آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۲هزار و ۷۵۰ فلسطینی که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی‌نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

بر اساس گزارش‌های رسمی تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha