۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85260739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت نامزدهای انتخاباتی مجلس در شمیرانات افزایش یافت

شمیرانات - ایرنا - فرماندار شمیرانات گفت: میزان مشارکت نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامیافزایش چشمگیری یافته است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی ذاکریان فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شمیرانات دوشنبه اظهار داشت: حسب وظایف ذاتی فرمانداری، فرآیند انتخابات از اوایل سال جاری و فعالیت‌های رسمی همزمان با صدور دستور پیش ثبت‌نام آغاز شد.

وی ادامه داد: در همین راستا دعوت از متنفذین برای حضور در عرصه رقابت انتخابات، تشکیل جلسات داخلی و تعیین کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات شمیرانات انجام گرفت و کمیته‌ها نسبت به آسیب‌شناسی انتخابات قبل، برنامه‌ریزی، طراحی و برآورد برای انتخابات پیش‌رو اقدام کردند.

ذاکریان، ارتباط و تعامل خوب فرمانداری با هیات نظارت انتخابات شمیرانات را نیز در خصوص مسائل فوق گره‌گشا دانست و افزود: به لحاظ اجتماعی و بعد بیرونی، معرفی شورای معتمدین و انتخاب هیات اجرایی، نماد شروع کار انتخابات است که انجام و طی انتخابات هفته گذشته (در تاریخ مقرر طبق قانون ۲ هفته پیش از آغاز ثبت‌نام رسمی) هشت نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو علی البدل هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۲ شمیرانات مشخص شدند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به این‌که امروز (دوشنبه) اولین جلسه رسمی هیات اجرایی با دستور کار بررسی شعب اخذ رای برگزار شد؛ اعلام کرد: در انتخابات دوره قبل (سال ۱۳۹۸) ۲۰۲ شعبه ثابت و هشت شعبه سیار در شهر شمیران، ۴۴ شعبه در بخس لواسانات و ۳۶ شعبه در بخش روبارقصران فعال بوده است.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شمیرانات یادآور شد: از امروز، هر یک از اعضای هیئت مذکور، بازدید و بررسی تعدادی از شعب اخذ رای و جمع‌بندی نقطه نظرات اعضای اجرایی دوره‌های قبل را در دستور کار دارد و نتیجه تحلیلی خود را در جلسه آتی اعلام خواهد کرد تا در خصوص کمیت، کیفیت و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شعب اخذ رای تصمیم‌گیری شود.

ذاکریان در پاسخ به مقایسه میزان مشارکت نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل در پیش ثبت‌نام انجام شده، اظهار داشت: به سبب فرعی بودن حوزه انتخابات شمیرانات ذیل حوزه اصلی تهران (اشتراک حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس) آمار مشخصی در دست نیست اما طبق برآوردهای صورت گرفته، استقبال به مراتب بیش از دوره گذشته بوده است.

فرماندار شمیرانات با اشاره به وظایف هیات اجرایی خاطرنشان کرد: تمهید مقدمات اجرای انتخابات (کاهش یا افزایش شعب ثابت یا سیار، بررسی زیرساخت‌ها و ناقص آن‌ها، تائید یا رد اعضای اجرایی هریک از شعب، مراقبت و نظارت بر پست اجرای انتخابات، اعلام نتایج و ...) با این افراد است؛ اعضای این هیات در جانب‌داری از نامزدها منع قانونی دارند اما براساس تکلیفی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، همه ما نسبت به افزایش مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات مسئول هستیم.

وی با اشاره به نحوه فعالیت بخشداری‌های لواسانات و رودبارقصران در انتخابات توضیح داد: تهران به عنوان حوزه اصلی و سایر فرمانداری‌ها و بخشداری‌های حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس، حوزه فرعی بوده و به لحاظ اجرای انتخابات هم‌عرض هستند. اما در پشتیبانی (کمیته‌ها)، اعلام نتایج و دیگر مسائل نسبت سازمانی آن‌ها به فرمانداری لحاظ می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شمیرانات ابراز داشت: ماموریت اصلی اعضای هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۲ شمیران این است تا با بررسی نواقص احتمالی شعب و تعداد آن‌ها، با توجه به شناختی که بر محلات دارند، امکان پویایی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را رقم زنند.

فرماندار شمیرانات نیز در در خصوص نحوه انتخاب شورای معتمدین، با اشاره به این‌که این اقدام در حوزه اختیارات و وظایف فرمانداری‌هاست، خاطرنشان کرد: تدبیر فرمانداری در این دوره بر این بود، معتمدانی از تمام محلات با نگاه جوان‌گرایی، پویایی بیش‌تر، شناخت کافی از محلات، انگیزه و وقت‌گذاری تا پایان انتخابات منتخب شوند و صرفاً حضور تشریفاتی نداشته باشند.

ذاکریان همچنین از تغییر قانون مبنی بر ادغام و تلفیق هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در این دوره خبر داد.

امینی، رئیس هیئت نظارت انتخابات شمیرانات نیز اعلام کرد: آمار افرادی که در پیش ثبت‌نام حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس‌ شرکت داشته‌اند به ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر رسید که از این آمار حدود ۴۰۰ نفر (طبق آدرس محل سکونت) از شمیران هستند.

محسن مبارکی، معاون سیاسی انتظامی فرماندار شمیرانات نیز طی این جلسه با اشاره به نحوه انتخاب شورای معتمدین انتخابات ۱۴۰۲ شمیران بیان داشت: از ابتدای امر تصمیم فرمانداری برای انتخاب این افراد بر آن بود تا از تمامی ۲۷ محله شمیران، خواهر یا برادر معتمدی معرفی شود.

به گفته وی بر همین اساس ۹۰ نفر از معتمدان محلات و یا شخصیت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، موثر و متنفذ در محلات شمیران انتخاب شده و پس از بررسی و تائید هیئت نظارت، ۳۰ نفر مشخص و شورای معتمدین تشکیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha