فرماندار شمیرانات: مطالبه‌گری و پیگیری مستمر حلال بسیاری از مسائل است 

شمیرانات - ایرنا - فرماندار شمیرانات گفت: زمانی که شناسایی و اولویت‌بندی مسائل محلات توسط دغدغدمندان و معتمدان انجام شود و مردم در امور مشارکت داشته باشند، مطالبه‌گری صحیح و پیگیری مستمر نیز صورت بگیرد، شاهد گره‌گشایی‌های چشم‌گیری در مشکلات روستاها و محلات خواهیم بود. 

به گزارش خبر نگار ایرنا از خبر روز شنبه فرمانداری شمیرانات، مجتبی ذاکریان در میز خدمت و نشست مردمی در مسجد محله اراج شمیران که با حضور رئیس اداره بازرسی و جمعی از کارشناسان فرمانداری‌، رئیس اداره ورزش و جوانان و نماینده شبکه بهداشت و درمان شمیرانات و امام جماعت و اهالی محله مذکور برگزار شد، اظهار داشت: نقش و جایگاه مردم در حکومت مردمی و جمهوری براساس تعالم دینی ما بیش از این‌ها است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که، اراده مردم باید نقش پررنگی در الگوهای حکمرانی، مدیریت در سطح کلان یا محلات داشته باشد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مدیریت با بخشنامه‌های ابلاغی معیوب است و نتوانسته خدمات مورد نیاز شهروندان را تامین کند، لذا ما برای تشخیص مسائل، مراجعه به دغدغدمندان و معتمدان محلات و روستاها را در پیش گرفته‌ایم.

فرماندار شمیرانات: مطالبه‌گری و پیگیری مستمر حلال بسیاری از مسائل است 

وی خاطرنشان کرد: از تعالیم امامین انقلاب، سه نقش و کارکرد مهم برای مردم در نظر گرفته شده و رسالت ما به عنوان کسانی که بخشی از دولت مردمی را عهده‌دار هستیم، تحقق دغدغه ایشان و تسهیل این نقش‌پذیری است.

ذاکریان ادامه داد: کارکرد اول، حق حاکمیت مردم بر خودشان است که از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون طی فرآیند انتخابات، افراد صالح مورد پسندشان را منصوب کرده و در این زمینه سربلند هستیم.

وی در خصوص کارکرد دوم، به مساله مشارکت مردم در حکمرانی اشاره کرد، گفت: مراسم عزاداری و اربعین حسینی (ع)، کمک‌رسانی در بحران‌ها و حوادث طبیعی، جلوه‌هایی از مشارکت مردم است که نشان می‌دهد اگر مردم در میدان باشند بارهای بزرگی از دوش حاکمیت و دولت برداشته می‌شود.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهم ما (مسئولان) تسهیل شرایطی‌ است تا جریان‌های مردمی حضور یابند و خودشان تصمیم بگیرند؛ این‌طور نباشد که وقتی نیاز محله‌ای سرانه ورزشی است سرانه درمانی آن ارتقا پیدا کند و دولت خدمات پرهزینه‌ای را انجام دهید که نه تنها سودی برای اهالی ندارد بلکه موجب دردسر ایشان شود.

فرماندار شمیرانات: مطالبه‌گری و پیگیری مستمر حلال بسیاری از مسائل است 

ذاکریان با بیان این‌که فرمانداری برای این مشارکت الگویی پیشنهاد داده‌ و بر آن اساس حرکت می‌کند، تاکید کرد: حضور ما در مساجد برای احصاء و اولویت‌بندی مسائل این است که طبیعتاً دلسوز، دغدغه‌مند، متعهد و دست پاک‌ترین افراد هر محله در مسجد جمع می‌شوند و امام جماعت نیز به عنوان امام محله می‌تواند محور خدمات‌رسانی شود.

وی با اشاره به این‌که، علاوه بر مسائل و مشکلات، ظرفیت محلات نیز بایستی احصاء شود تا تحول منطقه و حرکت رو به جلو نیز صورت گیرد. خاطرنشان کرد: پس از شناسایی مسائل، معتمدان بویژه جوانان باید در ارائه راهکارها و امور دیگر نقش داشته باشند و از تاثیر مطالبه‌گری و پیگیری مستمر غافل نباشند تا شاهد گره‌گشایی‌ در محلات و روستاها باشیم‌.

براساس این گزارش‌، مساله موقوفات و تبعات افزایش تخت‌های بیمارستان‌های محدوده، از اهم مسائل مطروحه در خصوص محله اراج بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha