نساجی-آلومینیوم اراک؛ نبرد برای ماندن در میانه جدول

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران عصر امروز -سه شنبه- در ششمین هفته از بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال کشور باید برای کسب دومین پیروزی و ماندن در میانه جدول به مصاف آلومینیوم اراک برود؛ تیمی که سید مهدی رحمتی فصل قبل هدایتش را بر عهده داشت و خرداد امسال برای نشستن روی سکوی نساجی از آن جدا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام یک مسابقه در قائمشهر آغاز می‌شود و طبق برنامه تیم فوتبال نساجی مازندران از ساعت ۱۸ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبان سبز و سفیدپوشان آلومینیوم اراک می‌شود. رقابتی میانه جدولی که برای هر ۲ تیم از اهمیت زیادی برخوردار است. اما با توجه به موقعیت تیم میزبان در جدول، اهمیت آن برای نساجی به مراتب بیشتر خواهد بود.

نساجی مازندران که امسال یکی از نمایندگان فوتبال در لیگ قهرمانان آسیاست و نخستین تجربه رقابت‌های بین‌المللی‌اش را از سر می‌گذراند، امروز به مصاف تیمی می‌رود که اردیبهشت پارسال با کسب یک برد تاریخی مقابل آن بهترین نتیجه تاریخ باشگاه و فوتبال مازندران را رقم زد و جواز حضور در معتبرترین رقابت‌های فوتبال باشگاهی قاره کهن را کسب کرد.

نساجی با پنج امتیاز از پنج بازی در رتبه دهم جدول لیگ قرار گرفته و آلومینیوم اراک با ۹ امتیاز از ۶ مسابقه رتبه هفتم را در اختیار دارد. همین فاصله چهار امتیازی نیز حاشیه امن مناسبی را برای تیم مهمان ایجاد کرده است. اما نساجی به دلیل نزدیکی امتیاز تیم‌های نیمه پایینی جدول شرایط حساس‌تری دارد و باید برای ماندن در میانه جدول هر سه امتیاز این دیدار خانگی را کسب کند.

شرایط جدول نشان می‌دهد که از دست دادن امتیاز توسط نساجی در این مسابقه برای این تیم در پایان هفته ششم وضعیت نامناسبی در جدول ایجاد کند. تیم‌های هوادار و مس رفسنجان در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم جدول هم امتیاز نساجی هستند و با کوچکترین لغزش نساجی می‌توانند از این تیم سبقت بگیرند.

نساجی-آلومینیوم اراک؛ نبرد برای ماندن در میانه جدول

تیم‌های سیزدهم و چهاردهم جدول هم در صورت امتیاز نگرفتن نساجی شانس سبقت گرفتن از نماینده مازندران را دارند. صنعت نفت آبادان با چهار امتیاز از پنج مسابقه و فولاد خوزستان با سه امتیاز از همین تعداد بازی این شانس را دارند که در صورت شکست یا تساوی نساجی در بازی امروز، با کسب برد مقابل حریفان خود از نساجی پیش بیفتند. به عبارتی دیگر معادلات روی کاغذ برای این هفته از مسابقات لیگ به گونه‌ای است که شکست نساجی می‌تواند این تیم را حتی چهار پله و تا رتبه چهاردهم و مرز قعر جدول پایین ببرد.

نساجی از پنج مسابقه‌ای که در لیگ بیست‌وسوم برگزار کرده سه بار میزبان حریفانش شد که حاصل این سه میزبانی یک برد، یک باخت و یک تساوی بود. یعنی از ۹ امتیاز ممکن سه بازی خانگی اخیرش چهار امتیاز را کسب کرد و اکنون باید تمام تلاشش را برای کسب هر سه امتیاز به کار بگیرد.

رحمتی و شاگردانش هرچند که تا کنون نتیجه مطلوب را کسب نکردند، اما از نظر کیفیت بازی وضعیت چندان نامناسبی هم نداشتند. آن‌ها در بازی با ملوان که هفته گذشته برگزار شد نیز بازی خوبی ارائه دادند و با چاشنی بدشانسی و کمک تیرک دروازه به تیم میزبان دست‌شان از کسب امتیاز کوتاه ماند.

در ۲ بازی انجام شده در لیگ قهرمانان آسیا نیز نساجی عملکرد مناسبی داشت. یک برد خارج از خانه مقابل مومبای سیتی هند و ارائه بازی قابل قبول و ایجاد چند موقعیت جدی گل در مسابقه با گران‌ترین تیم آسیا نشان داد که نساجی تیم دست و پا بسته‌ای نیست. حتی در مسابقه با الهلال هم تیرک دروازه مانع گلزنی نساجی‌ شد تا چاشنی کم‌شانسی برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا نیز مشاهده شود.

نساجی-آلومینیوم اراک؛ نبرد برای ماندن در میانه جدول

یکی از نکاتی که نساجی می‌تواند در بازی امروز به آن امیدوار باشد، ضعف دفاعی اراکی‌هاست. آمارها نشان می‌دهند که آلومینیوم اراک در حال حاضر پس از صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان که به ترتیب ۱۲ و ۱۱ گل خورده دارند، با هشت گل خورده در ۶ مسابقه سومین خط دفاع ضعیف لیگ برتر است.

نکته قابل توجه نیز در این آمار، دریافت ۶ گل از این هشت گل در ۲ مسابقه اخیرشان است. یعنی در شرایطی که آلومینیوم در چهار مسابقه نخستش فقط ۲ گل دریافت کرده بود، در دو مسابقه ۶ بار دروازه‌اش فرو ریخت. این نکته می‌تواند بیانگر وجود ضعفی جدی در خط دفاعی اراکی‌ها باشد که احتمالا در آنالیز انجام شده توسط کادر فنی نساجی برای مسابقه امروز حتما مورد توجه قرار گرفته است.

وضعیت ۲ تیم از نظر گلزنی اما مشابه است. هم نساجی و هم آلومینیوم تا کنون پنج بار دروازه حریفان‌شان را باز کرده‌اند. البته آلومینیوم در ۶ مسابقه ۵ گل زده و نساجی در ۵ مسابقه.

با این حال کسب سه برد در ۶ مسابقه کفه ترازو را به سمت آلومینیوم اراک سنگین‌تر کرده است. نساجی در پنج مسابقه فقط یک برد به دست آورده و آلومینیوم اراک از ۶ مسابقه سه برد در کارنامه دارد و این یعنی تیم سید مجتبی حسینی که تا چند ماه پیش تحت هدایت سید مهدی رحمتی بود راه و رسم بردن را بلد است.

تقابل اندیشه‌های ۲ سرمربی جوان لیگ امروز در ورزشگاه شهید وطنی می‌تواند دیداری جذاب را برای تماشاگران رقم بزند و شاید در این تقابل سید مهدی رحمتی با توجه به شناخت زیادی که از تیم پیشین خود یعنی آلومینیوم اراک دارد، برگ برنده را در اختیار داشته باشد.

داوری تقابل نساجی و آلومینیوم اراک را علی صفایی بر عهده دارد و رحیم حاجیلو و مرتضی سلمان‌نژاد کمک‌های او در این مسابقه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha