گروهی از قانونگذاران آمریکایی خواستار آتش بس میان اسرائیل و حماس شدند

نیویورک – ایرنا- گروهی از قانونگذاران دموکرات‌ آمریکا در نامه ای به جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستار آتش‌بس بین رژیم اسرائیل و حماس و همچنین ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به بیش از ۲ میلیون غیرنظامی گرفتار شده در غزه  شدند.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش ها در بیانیه این قانونگذاران آمده است: «امروزقانونگذاران قطعنامه‌ای را اعلام کردند که در آن از دولت بایدن می‌خواهند که فوراً خواستار کاهش تنش و آتش‌بس در اسرائیل و فلسطین اشغالی، ارسال کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های بشردوستانه به غزه و نجات جان افراد بیشتر شود».

این قطعنامه که «قطعنامه آتش بس فوری» نامیده می شود، توسط دموکرات های مجلس نمایندگان از جمله کوری بوش، رشیده طلیب، جمال بومن، ایلهان عمر و الکساندریا اوکاسیو کورتز حمایت می شود.

در این قطعنامه آمده است: در اوایل ماه جاری، حماس یک حمله غافلگیرکننده به اسرائیل انجام داد که با حملات تلافی جویانه به غزه مواجه شد. این جنگ بیش از یک هزار و ۴۰۰ اسرائیلی و ۲ هزار و ۷۰۰ فلسطینی کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

این قطعنامه از دولت بایدن درخواست می کند که کاهش تنش ها و آتش بس را تسهیل کند. علاوه بر این، این قطعنامه از دولت بایدن می‌خواهد تا کمک‌های بشردوستانه به غزه را تأمین و تضمین کند.

کوری بوش تاکید کرد: "آمریکا مسئولیت خاصی بر عهده دارد. آمریکا باید از تمام ابزار دیپلماتیک خود برای جلوگیری از جنایات گسترده و نجات جان انسان ها استفاده کند. ما نمی توانیم راه خود را به سوی صلح، برابری و آزادی بمباران کنیم."

این قطعنامه همچنین توسط گروه هایی از جمله کمیته آمریکایی-عربی ضد تبعیض، بنیاد شبکه جهانی زندگی سیاه پوستان مهم است، شورای روابط اسلامی آمریکایی و صدای یهودیان برای صلح حمایت می شود.

در حالیکه درخواست ها در جهان برای توقف نسل کشی فلسطینیان از سوی رژیم اسرائیل افزایش می یابد، یک رسانه آمریکایی افشا کرد که دولت جو بایدن به مقامات این کشور دستور داده است که خواستار آتش بس در غزه نشوند.

به گزارش ایرنا، هافینگتون پست روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۴ مهرماه جاری گزارش داد: از ایمیل های وزارت امور خارجه آمریکا، این وزارتخانه به مقامات دستور داده است که در مورد حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان غزه خواهان آتش بس اسرائیل در غزه نشوند و از سه عبارت خاص از جمله «کاهش تنش/آتش بس»، «پایان دادن به خشونت/خونریزی» و «بازگرداندن آرامش»، در اظهارات عمومی استفاده نکنند.

هافینگتون پست نوشت: علاوه بر این، این ایمیل‌ها چند ساعت پس از صدور دستور ناگهانی رژیم اسرائیل برای تخلیه فوری ۱.۱ میلیون فلسطینی از شمال غزه در ۱۳ اکتبر ارسال شده اند، اقدامی که مقامات غزه آن را «جنگ روانی» نامیدند.

در این گزارش آمده است: صدها نفر از کسانی که از دستورات رژیم اسرائیل پیروی کردند قربانی یک حمله هوایی جنگنده های اسرائیل شدند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در قطر ادعا کرد: «آنچه اسرائیل انجام می دهد انتقام نیست. اسرائیل از جان مردم خود دفاع می کند.»

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش از این منابع خبری از توافق آمریکا و رژیم صهیونیستی و مصر برای برقراری آتش بس انسانی ۵ ساعته برای ورود کمک های انسانی به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح و خروج اتباع خارجی از این منطقه خبر داده بودند.

همزمان برخی رسانه های رژیم صهیونیستی از اختلاف نظر آمریکا و رژیم اسرائیل دراین باره خبر می دهند.

دفتر«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توافقی برای آتش بس در حال حاضر وجود ندارد و ورود کمک های انسانی به نوار غزه در مقابل خارج شدن اتباع خارجی از این منطقه نیز میسر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha