۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۸
کد خبر: 85260796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در گرگان به ۵۶ کیلومتر در ساعت رسید

گرگان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: طی ۲۴ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد ثبت شده در گرگان، ۵۶ کیلومتر در ساعت بوده است .

امان‌محمد کمالی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته وزش باد محسوس در گرگان بوده و در ایستگاه سنجش و پایش هواشناسی هاشم‌آباد ثبت شده است.

وی بیان کرد: وضعیت وزش باد در نواحی کوهستانی جنوب گرگان بوده که به داخل شهر رسیده و در ایستگاه‌های بندرترکمن، فرودگاه گرگان و مراوه‌تپه وزش باد خاصی نداشتیم.

وی تصریح کرد: به علت ورود سامانه ناپایدار از بامداد امروز و جابجایی این سامانه پایدار امروز دوشنبه با سامانه جدید که در حال ورود به استان است، شاهد وزش باد به نسبت شدید هستیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: وضعیت وزش باد تا بامداد فردا سه‌شنبه و مستقر شدن سامانه جوی ناپایدار، ادامه خواهد داشت.

کمالی ادامه داد: براساس تحلیل داده‌ها از نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، هشدار زرد را روز گذشته صادر کردیم.

وی افزود: تحلیل این داده‌ها، بارندگی، رعد و برق، پدیده مه و کاهش محسوس نسبی دما برای استان از صبح سه‌شنبه ۲۵ مهر ماه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بارش پراکنده برف در ارتفاعات و وزش باد به نسبت شدید هم بر اثر فعالیت این سامانه در استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان‌ گفت: این سامانه به نوعی براساس گزارشات دریافتی تا حدودی با بارش‌های پراکنده فعالیت خود را آغاز کرده و کل فعالیتش تا اوایل روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

کمالی اضافه کرد: بر اثر فعالیت این سامانه جوی ناپایدار، احتمال آبگرفتگی معابر به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای، برخورد صاعقه و بالا آمدن رودخانه و اخلال در عبور و مرور جاده‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

وی یادآور شد: به مردم نیز توصیه می‌کنیم در زمان فعالیت این سامانه، از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها خودداری و سفرها و ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان هم گفت: با توجه به شروع شرایط نامساعد جوی و باد شدید در محدوده غرب و مرکز استان به دلیل برخورد درختان و اشیا معلق در هوا با شبکه برقی در برخی از نقاط خاموشی‌های بی‌برنامه اتفاق افتاده است.

سیداحمد موسوی دوشنبه شب در تماس با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه همکاران و واحدهای اتفاقات و عملیات مشغول ارائه خدمات و رفع عیوب به وجود آمده هستد، تا در اسرع وقت برق همه مشترکین وصل شود.

وی ضمن تشکر از صبر و همراهی همه مشترکین استان، تاکید کرد: مردم می‌توانند گزارشات اتفاقات رخداده را با شماره ۱۲۱ درمیان بگذارند.

موسوی اضافه کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن وزش باد و احتمال وارد آمدن خسارات به شبکه توزیع برق، گزارش جمع‌بندی نهایی میزان خسارت وارد شده به این شبکه پس از مساعد شدن شرایط جوی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha