کره‌جنوبی از تسلیحات جدید پرده برداری کرد

تهران – ایرنا – کره جنوبی امروز سه شنبه از اولین جت جنگنده مافوق صوت تولید داخل خود، KF-۲۱، که با نام بورامائی نیز شناخته می شود، در پایگاه هوایی سئول رونمایی کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری آر اف ای، این هواپیما که در نمایشگاه بین المللی هوافضا و دفاع سئول (ADEX) ۲۰۲۳ معرفی شد، توسط صنایع هوافضای کره جنوبی ساخته شده است و گفته می شود در سال ۲۰۲۶ به تولید انبوه خواهد رسید.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در سخنرانی خود در پایگاه هوایی سئول گفت: ما صنعت دفاعی را به عنوان یک صنعت استراتژیک ملی تعریف می کنیم که هم برای امنیت و هم برای اقتصاد بسیار مهم است.

وی گفت: «ما متعهد به ایجاد محیطی هستیم که رشد مستمر صنعت دفاعی را تقویت می کند و به جایگاه جهانی آن اعتبار می بخشد.»

KF-۲۱ نسخه ارزان تری جنگنده F-۳۵ Lightning II شرکت لاکهید مارتین آمریکا است. سئول به عنوان یکی از متحدان امنیتی کلیدی ایالات متحده، قبلاً F-۳۵ را خریداری کرده است.

اندونزی با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه ۶.۷ میلیارد دلاری پروژه KF-۲۱ موافقت کرده است. دو کشور در سال ۲۰۱۴ توافق کردند برای ساخت نسل بعدی جت با یکدیگر همکاری کنند، اگرچه در مقطعی پس از آن جاکارتا تهدید به خروج از پروژه کرد.

کره جنوبی مدعی است رونمایی از KF-۲۱ - با ویژگی های قابل مقایسه با F-۳۵ - آمادگی نظامی آمریکا و متحدانش در آسیا را افزایش می دهد.

کره جنوبی چندی پیش پرتاب موفقیت آمیز اولین موشک بالستیک خود را از زیردریایی به طور موفقیت آمیز پرتاب کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در روز سه شنبه، صادرات تسلیحات این کشور در سال گذشته به رقم بی سابقه ۱۷.۳ میلیارد دلار بی سابقه افزایش یافت. این افزایش به قراردادهای قابل توجهی مربوط می شود که شامل فروش تانک های K۲، هویتزرهای خودکششی K-۹، هواپیماهای تهاجمی سبک FA-۵۰ و راکت اندازهای چندگانه چونمو می شود.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، کره جنوبی نهمین صادرکننده بزرگ تسلیحات جهانی بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ محسوب می شود. نرخ رشد ۷۴ درصدی این کشور طی پنج سال گذشته در صنایع نظامی یکی از سریع ترین ها در جهان بوده است.

سئول آرمان بلندپروازانه ای برای تصاحب سهم پنج درصدی از بازار جهانی صادرات تسلیحات تا سال ۲۰۲۷ تعیین کرده است و هدفش ارتقای جایگاه خود به چهارمین صادرکننده بزرگ نظامی جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha