پیکر مداح و ذاکر پیشکسوت حرم مطهر رضوی در مشهد تشییع شد+فیلم

مشهد-ایرنا- پیکر مرحوم حجت الاسلام سیدجعفر ماهرخسار مداح اهل بیت(ع) و ذاکر پیشکسوت حرم مطهر رضوی امروز، سه‌شنبه با حضور اقشار مختلف مردم در مشهد تشییع و در صحن آزادی حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر مرحوم ماهرخسار صبح امروز از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

نماز بر پیکر مرحوم ماهرخسار توسط نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در حرم مطهر رضویی اقامه شد.

پس از درگذشت مرحوم ماهرخسار رئیس جمهور در پیام تسلیتی، نوشت: درگذشت ذاکر با اخلاص و مداح پیشکسوت اهل بیت(ع)، مرحوم حجت‌الاسلام ماهرخسار، موجب تأثر و اندوه خاطر شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افزود: این پیر غلام با نفس گرم و نوای دلنشین بیش از پنج دهه از عمر شریف خود را وقف مرثیه‌سرایی در حرم مطهر امام رضا (ع) کرد و یاد و نامی الهام‌بخش و ماندگار در میان همه شیفتگان آن امام رئوف از خود بر جا گذاشت.

وی در این پیام فقدان این انسان وارسته را به مردم شریف خراسان رضوی، جامعه ذاکران و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسالت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در پیام تسلیت خود نوشت: خبر درگذشت فخرالمادحین ذاکر خوش صوت و مداح با اخلاص اهل بیت(ع) مرحوم حاج سیدجعفر ماهرخسار موجب تاسف و تاثر شده است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: این خادم با اخلاص درگاه سیدالشهدا(ع) که در این دنیا عمر بابرکت خویش را در ترویج شعائر آل الله گذرانده و دلهای بسیاری از دلدادگان این دستگاه ملکوتی را به صحن و سرای این خاندان گرانقدر پیوند داده بود حتما در آخرت نیز با ارباب خویش مانوس و محشور خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در پیام خود اظهار کرد: درگذشت حجت‌الاسلام حاج سیدجعفر ماهرخسار، خادم باسابقه بارگاه امام هشتم(ع)، پیرغلام و مرثیه‌سرای اهل بیت(ع) موجب تأثر شد.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: آن مرحوم تمام عمر خویش را صرف هنر عالمانه مداحی و ستایشگری فضایل و مناقب اهل بیت عصمت و طهار(ع) کرد و سال‌ها در جوار مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) به خدمتگزاری زائران و مهمانان این امام رئوف اهتمام ورزید و با نوای دلنشین خود، لحظاتی معنوی‌ برای اظهار ارادت خالصانه زائران بارگاه قدس رضوی به خاندان عصمت و طهارت فراهم آورد.

مرحوم سیدجعفر ماهرخسار در سال ۱۳۲۵ در روستای ابرده شاندیز مشهد متولد شد و دیروز پس از یک دوره طولانی بیماری دارفانی را وداع گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha