میز خدمت در طرح سپاس مهم است/ پرداخت شهریه پردیس‌ها براساس سقف شهریه دانشگاه آزاد

تهران - ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه طرح سپاس مهم‌ترین برنامه این سازمان است، گفت: در این طرح، میز خدمت در منزل جامعه هدف برگزار می‌شود؛ هدف بنیاد تنها احوالپرسی نیست بلکه باید به مشکلات جامعه هدف هم رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز سه شنبه در دومین همایش فصلی معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران که به صورت وبیناری در سالن جلسات مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد، بیان کرد: برنامه‌های بنیاد شهید در تعامل با جامعه هدف به شکل مددکاری است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاد تربیتی وابسته به انقلاب است، گفت: این سازمان موظف است که خانواده شهدا و ایثارگران را به اخلاقیات، معنویات و سعادت نزدیک کند و در نظام سیاستگذاری، سعادت جامعه هدف در نظر گرفته شده است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح‌کرد: برنامه عملیاتی بنیاد شهید مبتنی بر امتیازاتی است و باید مورد تایید جامعه هدف نیز باشد. در این برنامه کارکنان ارزیابی و از استان‌های برتر تقدیر و تشکر می شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد نهاد مقدسی است لذا کارکنان این نهاد باید رفتار مقدس داشته باشند. کارکنان و مدیران بنیاد برای تعامل با جامعه هدف باید بخشنامه‌ها را مطالعه کنند.

دستگاه‌ها در حل مشکلات جامعه ایثارگری موظف به همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند

معاون مددکاری و توانمندسازی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این همایش بر حل مشکلات جامعه ایثارگری تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها موظف به همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند باید اسامی دستگاه‌هایی که همکاری نمی‌کنند گزارش داده شود.

محمود پاکدل، در خصوص مسائل مطرح شده از سوی استان‌ها بیان ‌کرد: با توجه به سیاست کلی بنیاد شهید مبنی بر مددکار بودن، آموزش‌های اولیه مددکاری برای تمام مدیران بنیاد سبب می‌شود تا بخشی از ضعف‌های موجود در این حوزه برطرف شود همچنین طبق دستورات قبلی مقرر شد نیم درصد از کل بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در موارد خاص و برای رفع مشکلات این چنینی در اختیار مدیران کل استانی قرار بگیرد.

پرداخت شهریه پردیس بین الملل دانشگاه‌ها براساس سقف شهریه دانشگاه آزاد

معاون آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این همایش گفت: طبق آیین نامه‌ها موظف هستیم که شهریه پردیس بین الملل دانشگاه‌ها را براساس سقف شهریه دانشگاه آزاد پرداخت کنیم، بنیاد نرخی بیشتر از شهریه دانشگاه آزاد را تقبل نمی‌کند.

مجتبی مدرس زاده با توجه به انتقادات جامعه هدف بیان کرد: اداره کل آموزش طی این ۵ ماه، ۵ وبینار کشوری برگزار کرده که این تعداد در این چند وقت بی‌نظیر بوده است. در واقع بحث اصلی مطالبات جامعه هدف مربوط به عدم پرداخت صحیح شهریه دانشگاه‌های شهریه‌ای مانند غیرانتفاعی، پیام نور است که ما بارها اعلام کرده‌ایم عملکرد بنیاد در این حوزه منطبق بر آیین نامه‌های موجود است.

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات جامعه هدف مربوط به پرداخت بدهی و دیون سال‌های ۹۴ و ۹۵ دانشگاه‌های علمی کاربردی است، در صورتیکه بنیاد تا پایان سال ۹۸ تمام بدهی‌های خود را تسویه کرده است. همچنین در حوزه تمدید پایان نامه به عنوان دروس تکراری با توجه به سنوات موجود در مقطع دکتری و ارشد نارضایتی بسیاری وجود دارد. در صورتیکه طبق آیین نامه‌ها ما موظفیم در مقطع دکتری ۸ ترم و در مقطع ارشد ۱۴ ترم را حمایت شهریه‌ایی کنیم و خارج از این آیین نامه شامل شهریه نمی شود.

مدرس زاده گفت: ما نمیتوانیم پرداخت شهریه دانشجوها را به دانشگاه‌ها پرداخت کنیم نهایتا مبلغ شهریه ها به سازمان‌های مرکزی پرداخت می شود.

معاون آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به انتقادات جامعه هدف در خصوص پراکندگی مدارس شاهد توضیح داد: سیاست ملی بنیاد شهید تمرکز دانش‌آموزان بر مدارس شاهد است، ما توانستیم با ایجاد سرویس رایگان برای دانش آموزان موضوع پراکندگی آن را تا حدی برطرف کنیم در واقع بنیاد شهید تلاش می‌کند که زمینه توانمندی دانش آموزان و دانشجویان را فراهم کند.

مدرس زاده با توجه به عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، باید لیست دستگاه‌هایی که همکاری نمی‌کنند به ما معرفی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha