ژاپن ۱۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه به غزه ارسال می کند

تهران- ایرنا - یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد ژاپن ۱۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه برای غیرنظامیان نوار غزه در میانه بحران انسانی ناشی از جنگ در این منطقه ارسال خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از کیودو، یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی گفت ژاپن و ایران مذاکرات تلفنی میان وزیران امورخارجه شان ترتیب می دهند تا در مکالمه تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران با یوکو کامیکاوا همتای ژاپنی درباره راه هایی برای کاهش تنش ها در خاورمیانه به سرعت گفت و گو کنند.

وزیر امورخارجه ژاپن گفت: «ما به تلاش های دیپلماتیک برای بهبود وضعیت شهروندان غیرنظامی و پناهجویان فلسطینی و دسترسی به کمک های ضروری از جمله غذا، آب، دارو و خدمات پزشکی ادامه خواهیم داد. »

وی افزود کمک های بشردوستانه از طریق موسسات بین المللی ارسال خواهند شد. به علاوه این مقام سیاسی ژاپن که ماه گذشته وزیر امورخارجه این کشور شده از زمان آغاز جنگ غزه گفت و گوهای تلفنی با همتایان خود در کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله مصر، اردن، عربستان سعودی و طرف های درگیر یعنی اسرائیل و فلسطین انجام داده است.

شرایط انسانی در نوار غزه به سرعت با محاصره اسرائیل و قطع خدمات رفاهی اساسی رو به وخامت است و هشدار اسرائیل برای تخلیه شمال غزه صدها هزار فلسطینی را آواره کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha