ابراز نگرانی دیپلمات های ارشد گروه ۷ درباره بحران انسانی غزه

تهران- ایرنا - یوکو کامیکاوا وزیر امورخارجه ژاپن گفت وزیران امورخارجه گروه ۷ اعلام کردند شرایط انسانی در نوار غزه باید بهبود یابد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کیودو، یوکو کامیکاوا در پاسخ به خبرنگاران گفت در گفت و گوی تلفنی وزیران امورخارجه گروه ۷ قاطعانه جنگ میان اسرائیل و فلسطین را محکوم و وعده دادند بایکدیگر همکاری کنند.

وی همچنین افزود به همتایان خود در گروه ۷ درباره کمک ۱۰ میلیون دلاری ژاپن به شهروندان و غیرنظامیان در غزه توضیحاتی داده است.

وزیر امورخارجه ژاپن خاطرنشان کرد تمامی اقدامات لازم برای تضمین امنیت شهروندان ژاپنی اتخاذ می شود و این کشور فعالانه به مسائل مرتبط می پردازد تا شرایط در خاورمیانه در کمترین زمان ممکن آرام شود.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

چندین روز پس از این مناقشه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا ۵ عضو گروه ۷ بیانیه مشترکی منتشر کردند که در آن خواستار حمایت یکپارچه و قاطع از اسرائیل شدند و حماس را یکصدا محکوم کردند. گروه ۷ شامل کانادا، ژاپن و اتحادیه اروپا نیز می شود.

ژاپن که در واردات نفت خام وابستگی زیادی به خاورمیانه دارد، به شکل سنتی روابط دوستانه خود را با بسیاری کشورهای خاورمیانه حفظ کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha