تجمع همبستگی با مردم غزه در ادارات، مدارس و دانشگاه های عراق

بغداد - ایرنا - تجمع همبستگی با مردم غزه در ادارات، مدارس و دانشگاه های عراق برگزار شد و کارمندان، دانش آموزان و دانشجویان این کشور آمادگی خود را برای کمک به مردم ستمدیده فلسطین اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از بغداد، تمامی ادارات و دانشگاه‌ها و مدارس سراسر عراق امروز (چهارشنبه) شاهد برپایی تجمع اعلام همبستگی با مردم فلسطین و ابراز همدردی با آن‌ها برای بمباران بیمارستان المعمدانی غزه بودند.

در این تجمع سراسری که در ساعت ۹ صبح امروز به وقت بغداد برگزار شد، همه کارکنان و کارمندان ادارات و دانشجویان دانشگاه‌ها و دانش آموزان مدارس عراق در محل کار خود اجتماع کردند و در حالی که با در دست داشتن پرچم‌های عراق و فلسطین شعارهای «الله اکبر، آمریکا شیطان بزرک» و «مرگ بر اسرائیل»، «نه به اشغالگر» و «نه به آمریکا» سردادند، همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند و نسبت به شهدای فلسطینی که بر اثر حملات صهیونیست‌ها بویژه شهدای بیمارستان المعمدانی در شمال غزه جان خود را از دست دادند ادای احترام نموده و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کردند.

همچنین حوزه علمیه نجف اشرف در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه و هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی امروز (چهارشنبه) دوم ربیع الثانی ۱۴۴۵ هجری قمری را عزای عمومی و دروس خود را تعطیل اعلام کرد.

حوزه علمیه نجف اشرف در این بیانیه آورده است که استمرار اشغالگری رژیم صهیونیستی که با حمایت تعدادی از کشورهای بزرگ در ارتکاب این جنایات بزرگ ضد بشری، پیامدهای بسیار سنگینی در سطح منطقه و جهان دارد بنابر این تصمیم گیرندگان باید به این موضوع توجه و همه تلاش کنند تا فوراً ماشین ظلم صهیونیست‌ها را از ادامه جنایت علیه مردم فلسطین باز دارند.

پیشتر «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی به همه ادارات دولتی و دانشجویان و مدارس سراسر کشور اعلام کرده بود که در ساعت ۹ روز چهارشنبه به وقت بغداد به احترام قربانیان بیگناه بیمارستان المعمدانی غزه در محل کار و تحصیل خود اجتماع کنند.

همچنین «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق سه شنبه شب در توئیتی حمله به بیمارستان المعمدانی غزه و ادامه هدف قراردادن غیرنظامیان فلسطینی توسط نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست که به صورت فوری به موضوع هدف قرارگرفتن غیرنظامیان در غزه توسط اشغالگران صهیونیست که مغایر با قوانین و میثاق نامه‌های بین المللی و حقوق بشیر است، وارد شوند.

جریان سیاسی ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در عراق در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه هدف قرارگرفتن بیمارستان المعمدانی در غزه شد.

مردم عراق سه شنبه شب در محکومیت هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی توسط رژیم صهیونیستی و شهادت کارکنان، کادر درمان، بیماران، مجروحان بستری و مردم پناه برده به آن، در میدان التحریر بغداد تجمع و با سردادن شعارهایی انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند و آمریکا را در حمایت از جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین شریک دانستند.

اشغالگران صهیونیست شب گذشته بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری، بیش از یکهزار فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

شمار شهدای فلسطینی بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا این ساعت ۳ هزار و ۳۰۰ نفر و شمار مجروحان نیز به حدود ۱۱ هزار نفر رسیده است که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha