عمل به قانون و رعایت اصل بی طرفی رویکرد ستاد انتخابات زنجان است

زنجان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر مولفه‌های چهارگانه انتخابات به ویژه سلامت آن،‌ گفت: عمل به قانون، رعایت اصل بی طرفی، پرهیز از سوگیری و صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس، رویکرد ستاد انتخابات استان و مجریان انتخابات است که با هیچ جریان، حزب و گروهی عقد اخوت نبسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و اعضای هیات نظارت استان با بیان اینکه انتخابات از جلوه های درخشان مردم سالاری دینی است، افزود: انتخابات از سویی تقویت کننده مردم سالاری دینی است و همواره جایگاه و اقتدار نظام در عرصه های بین المللی را ارتقا می بخشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان، به تعامل و هم افزایی مطلوب بین هیات های اجرایی و نظارت اشاره کرد و گفت: تحقق چهار مولفه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات در گرو افزایش بیش از پیش تعاملات و همکاری مجریان و ناظران است.

رفیعی تاکید کرد: تعامل بین هیات های اجرایی و نظارت در استان در سطح مطلوبی قرار دارد و با نزدیک شدن به موعد انتخابات شاهد انسجام و هماهنگی بیشتری نیز میان آنها خواهیم بود.

رئیس ستاد انتخابات استان به آسیب شناسی برگزاری انتخابات در دوره های گذشته در استان اشاره کرد و گفت: برای آموزش قانون جدید انتخابات به مجریان، برنامه‌های آموزشی لازم پیش بینی شده و در سطوح مختلف اجرا می شود.

رفیعی بر ضرورت فضاسازی انتخاباتی برای زمینه سازی مشارکت حداکثری اشاره کرد و گفت: اقدامات رسانه ای و ارائه دستاوردها و پیشرفت های نظام باعث ایجاد امید و نشاط در جامعه و ارتقای مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.

وی به افزایش سه و نیم برابری داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرحله پیش ثبت نام اشاره کرد و گفت: ثبت نام داوطلبانی که از مرحله پیش ثبت نام شناسه پیگیری دریافت کرده‌اند از روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه تا روز چهارشنبه سوم آبان به مدت هفت روز انجام می شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌ شود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha