امام جمعه جدید کرمانشاه با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب معرفی شد

کرمانشاه - ایرنا - با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور؛ حجت الاسلام «حبیب الله غفوری» امروز پنجشنبه در آئینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه جدید کرمانشاه معرفی شد.

​به گزارش ایرنا، در این مراسم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، ائمه جمعه شهرهای استان ، مسوولان دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم استان حضور داشتند.

در این آیین نماینده رهبر معظم انقلاب با قدردانی از ۴۰ سال خدمات امام جمعه سابق کرمانشاه در خدمت به نظام و انقلاب اظهار کرد: آیت الله مصطفی علما در تمام این سال ها در خط ولایت، مستقیم و استوار گام برداشته و خدمات ارزنده ای از خود برجای گذاشت.

حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدحسن رحیمیان با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم غیور استان کرمانشاه افزود: امام جمعه جدید کرمانشاه از روحانیون با سابقه که علاوه بر داشتن اطلاعات کامل از حوزه های علمیه کشور در سنگر دانشگاه نیز تاکنون منشاء خدمات بی شائبه ای بوده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه نیز اضافه کرد: نیروهای مقاومت با حملات اخیر خود علیه این رژیم غاصب توانستند گام بلندی در محو اسراییل جنایتکار بردارند.

وجود علما در جامعه یک نعمت است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از مجاهدت های آیت الله علما در ۱۶ سال خدمت در استان کرمانشاه گفت: سلامت و امنیت دو نعمت ارزشمند الهی برای بشر است که می توان به این دو نعمت، وجود علمای عالم در جامعه را نیز اضافه کرد.

عبدالرضا مصری افزود: آیت الله علما در مدت حضور خود در این استان هم در اخلاق روحانی و هم در سیر و سلوک درس های زیادی به مردم عطا کردند و در این مدت هیچ کس به غیر از لطف و محبت از ایشان مشاهده نکرد.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه مردمی روحانی دوست و احترام خاصی برای علما قایل هستند یادآور شد: ما متاسفانه در حق علمای این استان کوتاهی کرده و نتوانسته ایم به جایگاه والای آنها در کشور بخوبی بپردازیم.

آیت الله علما محور وحدت بود

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی نیز در این مراسم به نمایندگی از سایر ائمه جمعه استان کرمانشاه با بیان اهمیت وحدت در جامعه اظهار کرد: آیت الله علما محور و عامل محکمی در برقراری وحدت در بین اقوام و مذاهب استان بودند.

حجت الاسلام رضا اکبری افزود: ایشان با توجه به ارتباطی که با تمام اقشار جامعه داشتند توانسته بودند همه جناح های مختلف را گردهم آورده و به بهترین نحو ممکن وحدت و همبستگی را در جامعه برقرار سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت اسراییل در نوار غزه ادامه داد: اگر می بینیم که رژیم صهیونیستی به خود اجازه می دهد که در یک شب هزار و ۵۰۰ نفر از مردم بی دفاع غزه را که در یک بیمارستان پناه گرفته بودند به خاک و خون بکشد نتیجه اختلاف در امت اسلام است.

حجت الاسلام اکبری با محکوم کردن این جنایات وحشیانه اسراییل تاکید کرد: این اختلافات باعث شده که ابهت اسلام از بین رفته و در نتیجه جهان اسلام دچار ضعف شود.

در ادامه این مراسم حکم رهبر انقلاب اسلامی خطاب به امام جمعه جدید کرمانشاه توسط نماینده ایشان قرائت شد.

در متن حکم رهبر انقلاب آمده است :

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ حبیب‌الله غفوری دامت افاضاتُه

اکنون که جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای علماء دامت توفیقاتُه از امامت جمعه‌ی کرمانشاه کناره‌گیری کرده‌اند، با تقدیر و تشکر از خدمات معنوی و اخلاقی ایشان، جنابعالی را به امامت جمعه و نمایندگی خود در آن شهر و استان منصوب میکنم.

دلاورمردان کرمانشاه و عموم مردم مؤمن و صادق و صمیمی آن سامان، خاطره‌ی وفاداری خود به انقلاب اسلامی را در حوادث گوناگون زنده نگاه داشته و یکی از سنگرهای مهم امنیت کشور بوده و می‌باشند. وظیفه‌ی عالِم دینی و جایگاه امامت جمعه در میان این برادران و خواهران محترم، حساس و خطیر است. ارتباط با همه‌ی قشرها به‌ویژه جوانان و حضور در مجامع علمی و دینی و اجتماعی آنان سفارش مؤکد اینجانب است. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۵ مهر ۱۴۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha