۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1048
کد خبر: 85262393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۸۰۰ تن گوجه فرنگی از مزارع تفتان برداشت شد

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن محصول گوجه فرنگی از مزارع مرغوب این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

فضل الله کردی تمندانی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به وجود آب و هوای خاص و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، قنوات پرآب، جاری بودن آب در رودخانه و چشمه سارهای منطقه کار کشت و تولید محصول گوجه فرنگی در سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان توسط کشاورزان انجام شده است.

وی افزود: با فرارسیدن فصل برداشت تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت و روانه بازارهای داخلی سیستان و بلوچستان شده است.
مدیر جهاد کشاورزی تفتان گفت: جهت افزایش عملکرد و راندمان تولید، زمان عرضه مزارع نمایشی با تاریخ کاشت های متفاوت و مدیریت صحیح و کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.
وی اظهار کرد: برای مدیریت آب و مقابله با خشکسالی در سالجاری علاوه بر اجرای برنامه های آموزشی، توزیع بیش از ۹۰ هزار متر لوله انتقال آب کشاورزی انجام شد.
کردی اظهارکرد: در حال حاضر با حمایت ها و مساعدت های ویژه دولت، سطح کشاورزی در منطقه کوهستانی تفتان ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha