ممبینی: فدراسیون فوتبال به تعهداتش عمل می‌کند/ باشگاه‌ها آکادمی‌هایشان را جدی بگیرند

تهران- ایرنا- دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه ها بحث اکادمی شان را جدی بگیرند چرا که AFC و فیفا تاکید دارند که ۱۰ درصد از بودجه باشگاه‌ها صرف آکادمی شود.

به گزارش ایرنا، هدایت‌الله ممبینی در حاشیه روز اول مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ایران جهت اعزام به مسابقات AFC eASIAN CUP ۲۰۲۳ در جمع خبرنگاران در مورد حضور در این مراسم اظهار داشت: تیم ملی فوتبال الکتریک در جام ملتهای آسیا قطظر ۲۰۲۳ در کنار تیم ملی حضور خواهد یافت. ۱۲۸ نفر از بهترین های رنکینگ بازی کشور انتخاب شدند و همزمان با جام ملتها تیم متشکل از ۳ بازیکن و یک مربی به قطر اعزام خواهد شد. امیدوارم بتوانیم گامی موثر در رشد و توسعه داشته باشیم. بازیکنان ما در مسابقات بین المللی رنکینگ خوبی دارند و امیدوارم بتوانند درخشششان را ادامه دهند.

وی در مورد قهرمانی تیم ملی در تورنمنت اردن افزود: بعد از جام جهانی که با مربیان داخلی همکاری کردیم، در این تورنمنت چهار تیم خوب آسیا حضور یافتند و حریفان دارای پتانسیل خوبی هستند. بازی‌های تیم ملی امیدوار کننده بود. کادر فنی توانسته بود به ترکیب اصلی خود شناختا پیدا کند. هر چند هنوز کار داریم و در فاصله ۱۰۰ روز مانده به جام ملتها امیدواریم این روند را ادامه دهیم. امیدوارم جام ملتهای خوبی داشته باشیم و با حمایت مردم و ارگان ها نتایج خوبی در جام ملتها بگیریم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد انتقادات از تیم ملی خاطرنشان کرد: این تیم ملی برای همه کشور است و حمایت چشم بسته نمی خواهیم. بازیکنان تیم ملی مثل یک سرباز زحمت می کشند و همه باید از آنها حمایت کنند.رقابت در ورزش برد و باخت دارد . نیاییم با یک باخت انتقاد شدید کنیم. شما دیدید تیم ملی کشورمان در ۶ مسابقه گذشته با حضور کادر فنی ایرانی ۶ برد بدست آورده است. بازیکنان با آرامش کارشان را دنبال می کنند. تمرکز خوبی روی این فوتبال است و من و فدراسیون فوتبال انتقادات سازند ه را می پذیریم و پیشنهادات را با آغوش باز می پذیریم. امیدوارم اینگونه نباشد برخی با نیت خاصی بخواهند از پیشرفت تیم ملی جلوگیری کنند. باید حمایت و انتقاد منطقی باشد. همه ما در یک کشتی نشستیم و همه آسیب می بینند.

وی در مورد موج انتقاد از فدراسیون فوتبال در پی انتخاب حیدر بهاروند به عنوان رییس سازمان لیگ افزود: او تجارب خوبی در این جایگاه دارد. فدراسیون تشخیص داده او دوباره به سازماتن لیگ بازگردد. امسال تورنمنت و مسابقات مهمی مثل بازی های آسیایی هانگژو، مقدماتی المپیک، بازی های جام ملتهای آسیا، مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ داریم. البته بهاروند در سازمان لیگ حضور داشت و مشاور بود. او بازگشته تا کمک حال باشد. این انتقادات همیشه در فوتبال بوده و هست. باید قسمت مثبت ماجرا را نگاه کنیم. او با توجه به تجارب در این جایگاه امیدوارم بتواند کمک کند.

ممبینی در رابطه با انتقاد مربیان لیگ برتری از اینکه پرواز تیم ملی می توانست شب گذشته انجام شود تا بازیکنان به تمرین امروز تیمشان برسند اما این اتفاق رخ نداد، گفت: این بحث برنامه پروازی در دست فدراسیون فوتبال نیست. سازمان هواپیمایی باید پرواز ها را برنامه ریزی کند. از طرفی همیشه سعی کردیم با برنامه کادر فنی و پشتیبانی تیم ملی برنامه پروازی را بچینیم. گاها این برنامه پروازی از فدراسیون خارج است چرات که مجوز پرواز در دست سازمان های دیگر است. امیدوارم بازیکنان تیم ملی به تمرین تیمشان برسند.

وی در واکنش به اظهارات امیر قلعه‌نویی مبنی بر اینکه دستیاران او مدت‌ها است دستمزدی نگرفتند، تاکید کرد: ما ۱۸ تیم ملی در فدراسیون داریم.این ها کادر و دستیار دارند. قطعا وقتی قرارداد می بیندیم پرداخت قرارداد صورت می گیرد البته ممکن است این پرداخت ها با تاخیر انجام شود اما قطعا صورت می گیرد و فدراسیون موظف به پرداخت آن است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اقدام تحسین برانگیز بازیکنان تیم ملی فوتبال در حمایت از مردم غزه تاکید کرد: همه دیدند که مردم محروم غزه با چه وضعیتی زندگی می کنند. تیم ملی و فدراسیون فوتبال حمایت خود را از مقاومت مردم غزه اعلام می کند و این جنایات رژیم صهیونیستی را در این بمباران بی رحمانه محکوم می کنیم.

ممبینی در مورد وضعیت مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی گفت: او باید MRI بگیرد. کادر پزشکی در مورد وضعیت او نظر می دهد و امیدواریم او زودتر به میادین بازگردد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد تدوین برنامه مسابقات لیگ تا پایان نیم فصل گفت: برنامه ای که کادرفنی تیم ملی داشته، کمپ تیم ملی در قطر آماده است و بازدیدید هم داشتیم تا کمپ تمرینی و انتخاب هتل انجام شود. بازدیدی هم دو هفته پیش انجام شده است.و طبق برنامه ای که فدراسیون از کادر فنی گرفته، برنامه ریزی کردیم تا با نظر کادر فنی تیم اعزام شود تا تورنمت خوبی رذا پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص نشست با مسوولان باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت:‌ برای صدور مجوز حرفه ای که باشگاهها باید مجوز را ارائه دهند تا مثل سال قبل برخی باشگاه ها به مشکل مجوز حرفه ای بر نخورند. این راستی آزمایی توسط فدراسیون می شود و بارگکذاری می شود. یکسری اشکالات در بحث آکادمی استقلال و پرسپولیس دیدیم. می دانید که یکی از مهمترین برنامه ریزی های فوتبال آسیا و فیفا روی آکادمی باشگاه ها است. باشگاه ها موظف هستند ۱۰ در صد از بودجه خود را صرف آکادمی کنند و آن را جدی بگیرند. بازدیدی از آکادمی استقلال و پرسپولیس به عنوان دو باشگاه مهم کشور داشتیم. چرا که همیشه دغدغه مجوز حرفه ای برای این دو باشگاه وجود داشت. تذکرات لازم و نکات قابل بررسی را به آنها اعلام کردیم. طی یکی دو روز آینده با همه باشگاه ها مکاتبه می کنیم تا بحث آکمادمی را جدی بگیرند و برای قوی کردن پایه فوتبال دستورالعمل فدراسیون را به صورت جدی دنبال کنند.

ممبینی در مورد اینکه ممکن است بازی های پرسپولیس در کیش یا مشهد برگزار شودف گفت: اجازه دهید مدیریت ورزشگاه کارها را انجام شود. هر زمان قرار شد تعویض چمن انجام شود در این باره تصمکیم گیری می شود.

وی در خصوص وضعیت چمن ورزشگاه آزادی تاکید کرد: علیرضا زاکانی شهردار تهران قول هایی دادند که کارهای خدماتی انجام شود تا زمانی که آن کارها انجام شود از زمین شماره یک استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha