نخست وزیر مالزی: بمباران بیمارستان غزه اقدامی جنون آمیز و غیرانسانی بود

تهران – ایرنا – انور ابراهیم نخست وزیر مالزی بمباران بیمارستان "المعمدانی" در نوار غزه را اقدامی جنون آمیز و غیرانسانی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری برنامای مالزی، انور ابراهیم ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه گفت بحران فلسطین از حد گذشته است و باید فورا متوقف شود.

وی افزد: مشکل هر چه که باشد، منجر به حملات تروریستی و جنگ شده است. به همین دلیل است که می گوییم باید متوقف شود. اگر ادامه یابد، قربانیان زنان، کودکان و بیماران خواهند بود. وی که در جریان حضور در سمپوزیوم به سوی رفاه بیشتر برای مالزی با خبرنگاران سخن می گفت، اضافه کرد: این منازعات واقعاً به سطح جنون و غیرانسانی محض رسیده است.

روز گذشته، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد دست کم ۵۰۰ نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان "المعمدانی" در شهر غزه کشته شدند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز این حمله را محکوم کرد و آن را خونین ترین حادثه از زمان آغاز درگیری توصیف کرد.

به دنبال این تحولات، انور گفت قصد دارد با چند تن از همتایان خارجی خود برای گفتگو درباره بحران فلسطین و اسرائیل دیدار کند.

وی خاطرنشان کرد: "من درباره موارد مورد نیاز فکر خواهم کرد و با چندین رهبر خارجی، یا از طریق رفتن به کشورهایشان یا فقط از طریق تماس تلفنی، گفتگو خواهم کرد. "

انور ابراهیم خبر داد قرار است اواخر این هفته و در جریان نشست شورای همکاری خلیج فارس با محمد سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار و در خصوص موضوع فلسطین گفت و گو کند.

انور در مورد وضعیت نیروهای حافظ صلح مالزی تحت مأموریت سازمان ملل متحد(UNIFIL) در لبنان گفت در حال حاضر این نیروها همچنان در محل استقرار خود حضور خواهند داشت. وی تاکید کرد تصمیم برای حفظ نیروهای حافظ صلح در کشور با سازمان ملل است.

نحست وزیر مالزی افزود: "تا زمانی که امنیت آنها تامین شود، ما به حضورمان ادامه خواهیم داد. در غیر این صورت آنها را به خانه می آوریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha