۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85286374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: مایل به گسترش همکاری های دو جانبه با مالزی هستیم
دیدار معاون رئیس جمهوری چین با پادشاه مالزی

تهران-ایرنا-« هان جِنگ» معاون رئیس جمهوری چین در دیدار با «سلطان عبدالله سلطان احمد شاه» پادشاه و « انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی برگسترش همکاری های دو جانبه پکن با کوالامپور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «هان جِنگ» معاون رئیس‌جمهوری این کشور روز پنجشنبه (۱۸ آبان) در شهر پوتراجایا مالزی با «سلطان عبدالله سلطان احمد شاه» پادشاه و «انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی دیدار کرد.

هان جِنگ در دیدار با سلطان عبدالله سلطان احمد شاه تاکید کرد که پکن مایل به گسترش روابط دو جانبه با کوالامپور است.

وی با اشاره به اینکه سال آینده، پنجامین سالگرد برقراری روابط سیاسی چین-مالزی است،افزود: پکن خواهان افزایش همکاری های عملی در زمینه های مختلف با کشورهای اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ.سه‌.آن) از جمله مالزی برای ارتقای سطح رفاه و ثبات پایدار در منطقه است.

هان جِنگ تاکید کرد که چین و مالزی به عنوان دو کشور همسایه، دوستی قدیمی دارند و پکن برای پیشبرد طرح «یک کمربند،یک راه»، ایجاد جامعه ای با آینده مشترک، طرح توسعه ملی مالزی و پیشبرد توافقات راهبردی دو کشور،همکاری های خود را با کوالامپورگسترش دهد.

سلطان عبدالله با اشاره به اینکه رشد اقتصادی چین سبب توسعه اعضای آ.سه.آن شده است؛تاکید کرد که مالزی مایل به گسترش همکاری های دوجانبه رفاه مردم دو کشور است.

چین: مایل به گسترش همکاری های دو جانبه با مالزی هستیم

هان جِنگ همچنین در دیدار با انور ابراهیم اذعان کرد که روابط چین -مالزی نمونه خوبی از مبادلات دوستانه بین کشورها است.

وی با اشاره به اینکه پکن همواره از کوالامپور در اجرای طرح توسعه ملی خود حمایت کرده است، افزود: چین مایل به حمایت از مسائل مربوط به مالزی است.

هان جِنگ تاکید کرد که پکن از توسعه همکاری ها در زمینه هایی اقتصاد و تجارت، فرهنگ، گردشگری، آموزش، علم و فناوری حمایت می کند تا زمینه ساز ایجاد انگیزه جدید برای مشارکت راهبردی جامع دو کشور شود.

انور ابراهیم هم در این دیدار با اشاره به اینکه روابط چین -مالزی از اهمیت ویژه و راهبردی برخودار است،خاطرنشان کرد که کوالامپور مایل به گسترش همکاری با پکن در زمینه های گوناگون است.

وی افزود: ما از سرمایه گذاری شرکت های چینی در مالزی برای دستیابی به رفاه و توسعه مشترک استقبال خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha