نخست وزیر مالزی در تماس با رئیس دفتر سیاسی حماس از فلسطین حمایت کرد
عکس آرشیوی

تهران – ایرنا – انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در تماس با رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اولویت دادن به امدادرسانی و امنیت همه افرادی که از حملات رژیم صهیونیستی آسیب دیده اند و نیز ایجاد یک مسیر امن برای امدادرسانی به مردم غزه بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش سه شنبه ایرنا از رسانه های مالزی، انور ابراهیم روز سه شنبه در یک پست فیس بوکی نوشت کشورش متعهد به ارائه کمک های بشردوستانه به ویژه در قالب غذا و دارو برای کاهش درد و رنج نیازمندان است.

وی نوشت: با توجه به وضعیت وخیم غزه، من قویاً از توقف فوری بمباران و ایجاد یک کریدور بشردوستانه در رفح دفاع می کنم.

انور در پست خود خاطرنشان کرد روز دوشنبه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس برای ابراز حمایت بی دریغ مالزی از مردم فلسطین گفتگوی تلفنی داشته است.

وی افزود: همچنین برای اسرائیل ضروری است فوراً با حماس آتش بس کند و واقعاً یک راه حل مسالمت آمیز را برای پایان دادن به درگیری های جاری دنبال کند.

انور ابراهیم روز پنجشنبه برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا و شورای همکاری خلیج فارس به ریاض در عربستان سعودی می رود. نشست سران شورای همکاری خلیج فارس از روز جمعه آغاز می شود.

بنا به گزارش نشریه استار، نخست وزیر مالزی به عنوان بخشی از سفر آتی خود، با سران برخی کشورهای دوست مالزی دیدار و در مورد نیاز به دیدار با دیگر رهبران جهان در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین گفتگو خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha